بهترین آنتی بیوتیک های طبیعی

توریست مالزی- برخی از مواد خاص دارای خاصیت آنتی باکتریایی هستند اما سوال مهم اینجاست که استفاده کردن از چنین موادی برای بدن امن است؟ چه زمانی فرد باید از...
توریست مالزی- برخی از مواد خاص دارای خاصیت آنتی باکتریایی هستند اما سوال مهم اینجاست که استفاده کردن از چنین موادی برای بدن امن است؟ چه زمانی فرد باید از این مواد برای مبارزه با بیماری های خود استفاده کند؟

آنتی بیوتیک های تجویزی همچون پنی سیلین، به افراد کمک کرد از بیماری ها و شرایط کشنده نجات پیدا کنند با اینحال افراد در حال حاضر ترجیح می دهند به جای استفاده از مواد شیمیایی به سراغ آنتی بیوتیک های طبیعی بروند.

بر اساس یافته های NHS، از هر ۱۰ نفر، ۱ نفر عوارض جانبی ای را تجربه می کنند که بعد از مصرف آنتی بیوتیک به سیستم گوارش اسیب زده است. از هر ۱۵ نفر نیز یک نفر به این نوع داروها واکنش آلرژیک خواهد داشت. در این مقاله سعی می کنیم به شواهد موجود درباره بهترین آنتی بیوتیک های طبیعی بپردازیم.

۳ مورد از بهترین آنتی بیوتیک های طبیعی:

دانشمندان هنوز هم در مورد آنتی بیوتیک های طبیعی نگران هستند. با اینکه افراد هزاران سال است که از درمان های خانگی برای بهبود بیماری های خود استفاده می کنند اما بیشتر این درمان ها به طور کامل ارزیابی نشده اند. با اینحال برخی از نتایج مطالعات پزشکی و مطالعات انجام شده امیدوارکننده است.

با افزایش مقاومت باکتری ها به آنتی بیوتیک ها، دانشمندان نیز به هنگام توسعه داروهای جدید به سراغ طبیعت می روند. اجازه دهید این آنتی بیوتیک های طبیعی را با هم مورد بررسی قرار دهیم.

سیر:

کشورهای مختلف سرتاسر جهان، سیر را به عنوان یک ماده گیاهی قدرتمند برای پیشگیری از بیماری ها می شناسند. تحقیقات انجام شده نشان داده است که سیر می تواند یک درمان موثر در برابر اشکال مختلف باکتری ها همچون باکتری سالمونلا و باکتری ای کولی باشد. سیر می تواند در برابر باکتری هایی که به آنتی بیوتیک مقاوم شده اند نیز مورد استفاده قرار گیرد.

عسل:

از زمان های دور، عسل به عنوان یک پماد برای درمان زخم ها و پیشگیری از بروز عفونت مورد استفاده قرار می گرفته است. متخصصان حوزه سلامت نیز دریافته اند که این ماده در درمان زخم های مزمن، سوختگی ها، زخم بستر و مشکلات پوستی موثر است.

به عنوان مثال نتیجه یکی از مطالعات انجام شده در سال ۲۰۱۶ نشان می دهد که عسل می تواند به درمان زخم کمک کند. خاصیت آنتی باکتریایی این ماده به خاطر محتوای هیدروژن پروکسید موجود در آن است. با اینحال عسل مانوکا با باکتری ها مبارزه می کند هر چند محتوای هیدروژن پروکسید اندکی دارد.

مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۱ نشان می دهد بهترین نوع عسل شناخته شده از رشد و توسعه بیش از ۶۰ نوع باکتری جلوگیری می کند. این مطالعه نشان می دهد عسل می تواند زخم هایی که با استافیلوکوک اورئوس (طلایی) مقاوم به متی سیلین آلوده شده اند را به طور موفقیت آمیزی درمان کند. عسل علاوه بر خاصیت آنتی باکتریایی خود می تواند با فراهم کردن پوشش محافظتی ، زخم را بهتر کند.

زنجبیل:

جامعه علمی نشان داده است که زنجبیل به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی عمل می کند. مطالعات مختلف همچون مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۷ نشان داده است که زنجبیل توانایی مبارزه با انواع مختلفی از باکتری ها را دارد. محققان در حال بررسی قدرت این ماده برای مبارزه با بیماری و حالت تهوع و نیز کاهش سطح قند خون هستند.

نتیجه گیری:

بر اساس گفته های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، هر سال بیش از ۲ میلیون آمریکایی به خاطر باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک بیمار می شوند و از این میان ۲۳۰۰۰ نفر جان خود را از دست می دهند. این نوع باکتری ها، خطر و تهدید بزرگی برای انسان ها هستند و توسعه داروهای جدید و موثر ممکن است به داروهای طبیعی نیاز داشته باشد. با اینکه آنتی بیوتیک های طبیعی قرن هاست که مورد استفاده قرار می گیرد اما هنوز هم می تواند خطراتی برای انسان ها در پی داشته باشد. تحقیقات هنوز هم بر روی این موارد ادامه دارد و تعداد موادی که بررسی شده است در حال افزایش است.

منبع: مجله سلامت

پاسخی ارسال کنید

*

*

پانزده − 6 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!