بهترین شهرهای مالزی برای تحصیل

توریست مالزی – امروزه کشور مالزی و به خصوص شهر کوالالامپور را به عنوان یکی از مراکز برتر برای تحصیل با کیفیت و زندگی دانشجویی می شناسند. با توجه...
توریست مالزی – امروزه کشور مالزی و به خصوص شهر کوالالامپور را به عنوان یکی از مراکز برتر برای تحصیل با کیفیت و زندگی دانشجویی می شناسند. با توجه به هزینه های نسبتا پائین زندگی دانشجویی در این کشور و همچنین موسسات و دانشگاه های معتبر جهانی در برخی شهرهای آن، زیاد عجیب نیست که شاهد علاقه و اشتیاق دانشجویان بین المللی به تحصیل در مالزی باشیم. دانشگاه های برتر این کشور همچون دانشگاه مالایا، دانشگاه هایی در سطح جهانی هستند که نه تنها می توان در آن ها با فرهنگ آسیای شرقی آشنا شد، بلکه می توان تحصیلی با کیفیت را تجربه کرد.

کوالالامپور | Kuala Lumpur
بدون شک، وقتی به تحصیل در مالزی فکر می کنیم، اولین نامی که به ذهنمان خطور می کند، شهر کوالالامپور است. این شهر چند دهه است که در هر چیز خوبی، در خط مقدم کشور مالزی قرار دارد. این شهر در رتبه بندی دانشگاه های جهانی (QS World University Rankings) عنوان یک شهر دانشجویی ارزان قیمت را به خود اختصاص داد. فراهم کردن محیطی نسبتا ارزان قیمت و مقرون به صرفه، که با آموزشی با کیفیت همراه باشد، همواره یکی از اهداف شهر کوالالامپور بوده است. این شهر یکی از بهترین شهرهای مالزی برای تحصیل است و موسسات و دانشگاه های معتبر زیادی در آن فعالیت می کنند. برخی از دانشگاه ها، قدمتی چند دهه ای دارند، و بعضی دیگر دانشگاه هایی تازه تاسیس هستند. برخی از بهترین دانشگاه های این شهر عبارتند از:

University of Malaya
International Islamic University Malaysia
Asia Pacific Institute of Information Technology
Universiti Kuala Lumpur
Asia Pacific University College of Technology & Innovation
Kuala Lumpur Metropolitan University College
Asia-Europe Institute, University of Malaya
Malaysia-France University Centre
FTMS College
Liverpool John Moores University
International College of Music
Victoria International College
Universiti Tun Abdul Razak
Universiti Pertahanan Nasional Malaysia
TPM College
UCSI University

شهرک تحصیلی جوهور | EduCity, Johor
این شهر که در بخش وسیعی از جنوب کشور مالزی گسترده شده و به ساحل ختم می شود، به خاطر همجواری با کشور سنگاپور محبوبیت زیادی دارد. از پیشوند Edu این شهر، کاملا مشخص است که اینجا یکی از بهترین شهرهای مالزی برای تحصیل است. این نام فقط یک ادعا نیست و مسئولان جوهور آن را در عمل نیز اثبات کرده اند. در این شهرک دانشجویی، تعداد زیادی از موسسات آموزشی خصوصی و همچنین دانشکده هایی از معتبر ترین دانشگاه های بین المللی وجود دارند. دانشجویان می توانند از بین دوره های گوناگون تحصیلی، از رشته های مدیریت بگیرید تا دوره های پزشکی را در دانشگاه های این شهر انتخاب کنند. برخی از این دانشگاه ها عبارتند از:

Newcastle University Medicine Malaysia
Netherlands Maritime Institute of Technology
Raffles University Iskandar
University of Southampton Malaysia Campus
University of Reading Malaysia
Marlborough College Malaysia
Management Development Institute of Singapore
Raffles American School
Multimedia University

ایده ساخت یک شهرک آموزشی در سطح آسیا، اولین بار در این مکان اجرا شد. در اینجا مراکز تحقیق و توسعه، خوابگاه های دانشجویی، امکانات تفریحی و ورزشی و … در یک مکان برای دانشجویان دور هم جمع شده اند. شهرک تحصیلی جوهور، مکان امن و آرامیست برای کسانی که قصد دارند مدارج عالی علمی را در مالزی بگذرانند.

سلانگور | Selangor
در حالی کوالامپور با فاصله بهترین مقصد در شهر مالزی است، ولی ایالت سلانگور از نظر علمی و آموزشی، چیزی از این شهر کم ندارد و حتی در برخی موارد از آن پیشی گرفته است. و رقابت تنگاتنگی با کوالالامپور در جذب دانشجویان بین المللی دارد. مسئولان سلانگور، با ایجاد نوآوری و تزریق مالی در زمینه آموزشی، موجبات توسعه و افزایش موسسات آموزشی معتبر جهانی را فراهم کرده اند. پتالینگ جایا (PJ) از نظر هزینه در این ایالت سرآمد است. آسمان خراش های زیادی وجود دارند که اکثرشان محل زندگی دانشجوهای در حال تحصیل در آن هستند. با هزینه معقولی می توان یک آپارتمان کوچک کرایه کرد. موسسات و دانشگاه های زیر، از جمله بهترین دانشگاه ها در سلانگور مالزی هستند:

Universiti Teknologi MARA
Universiti Putra Malaysia
Universiti Kebangsaan Malaysia
Multimedia University
Universiti Tenaga Nasional
Universiti Selangor
Management & Science University
Taylor’s College
Sunway University College
Malaysia University of Science and Technology
PTPL College
Universiti Teknologi Kreatif Limkokwing

پنانگ | Penang
“مروارید مشرق زمین” لقبیست که بر روی پنانگ گذاشته اند. این شهر بیشتر از اینکه به خاطر تحصیل مشهور باشد، به عنوان یک جزیره توریستی فوق العاده زیبا شهرت دارد. در اینجا ترکیبی از مدرنیته و چشم اندازهای طبیعی منحصر به فرد را خواهید دید. پنانگ برای دانشجویانی که می خواهند در کنار تحصیل و اخذ مدرک، تفریحات گسترده ای داشته باشند، شهر مناسبیست. دانشگاه های پنانگ در مکان های مختلف آن پخش شده اند. موسسات آموزشی این جزیره معمولا موسساتی بسیار مدرن هستند که با هزینه زیادی احداث شده اند. برخی از این موسسات عبارتند از:

Allianze College of Medical Sciences
DISTED College
Han Chiang College
INTI International College Penang
Olympia College Penang
Universiti Sains Malaysia
Penang Medical College
Tunku Abdul Rahman College
Wawasan Open University
ATC College
SEGi College
Pulau Pinang
Kolej Excel

در روزهای آخر هفته و تعطیلات، پنانگ بسیار شلوغ می شود و تقریبا در همه خیابان های شهر و سواحل زیبای اطراف آن گردشگران بسیاری در حال تفریح و عبور و مرور هستند. پنانگ یکی از توریستی ترین جزایر در قاره آسیاست و هرساله تعداد زیادی گردشگر از اقصا نقاط دنیا برای تفریح و گذران تعطیلات به آن سفر می کنند.
منبع الی گشت

پاسخی ارسال کنید

*

*

هفده − 4 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!