«بهترین» فرودگاه‌های جهان در سال ۲۰۱۹؛ آسیا همچنان در صدر

توریست مالزی – بر اساس تازه‌ترین رده‌بندی «اسکای ترکس» از «بهترین» فرودگاه‌های جهان، فرودگاه‌های آسیایی همچنان در صدر هستند. به گزارش رادیو فردا، با وجود اینکه پیش‌بینی می‌شد با...
توریست مالزی – بر اساس تازه‌ترین رده‌بندی «اسکای ترکس» از «بهترین» فرودگاه‌های جهان، فرودگاه‌های آسیایی همچنان در صدر هستند.
به گزارش رادیو فردا، با وجود اینکه پیش‌بینی می‌شد با افتتاح فرودگاه بزرگ استانبول، این فرودگاه بتواند بهترین فرودگاه جهان شود اما در تازه‌ترین رده‌بندی اسکای ترکس که معتبرترین رده‌بندی در زمینه هوانوردی است فرودگاه چانگی سنگاپور بهترین فرودگاه جهان شناخته شد.
این فرودگاه از نظر زیبایی، کم‌نظیر است و مسافران با ورود به آن احساس می‌کنند وارد باغ‌های استوایی شده‌اند. فرودگاه چانگی بزرگ‌ترین آبشار مسقف جهان را دارد. آبشاری که درختان استوایی آن را دربر گرفته‌اند. این بخش که به‌تازگی افتتاح شده ترمینال‌های اصلی فرودگاه را به هم متصل می‌کند. این فضا سه بخش پارک، دره جنگلی و آبشار مرکزی مسقف را در خود دارد.
در طراحی این بخش، شیشه‌های بسیاری بصورت مینیاتوری به‌کار رفته است و از بیرون آن را شبیه یک جواهر انجیری‌شکل کرده است. آبشار در مرکز قرار گرفته است و با ارتفاع چهل متری خود «گرداب بارانی» نام دارد. این فرودگاه در ارتفاع هفت متری از سطح دریا قرار گرفته است. فرودگاه چانگی دارای رستوران‌ها ملل مختلف، فروشگاه‌ها و انواع سرگرمی‌ها است.
این فرودگاه که یکی از مهمترین مراکز ترانزیت مسافر به کشورهای مختلف است و شرایط مناسبی را برای مسافران تراتزیتی که مجبور هستند ساعت‌های زیادی را در فرودگاه سپری کنند، ایجاد کرده است. کاناپه‌های راحت و صندلی‌هایی به شکل تخت خواب کمک می‌کنند مسافران در فرودگاه بدون رزرو هتل استراحت کنند. در این فرودگاه حتی باشگاه ورزشی، استخر و حمام هم برای مسافران در نظر گرفته شده است.
در رده بهترین فرودگاهای جهان، فرودگاه‌ هانـِدا در توکیو مقام دوم را دارد. این فرودگاه در سال گذشته در مکان سوم قرار داشت که توانسته است با به‌سازی‌های انجام شده در یک سال اخیر از سد رقیب کره‌ای خود بگذرد.
این فرودگاه در سال ۱۹۳۱ راه‌اندازی شد و یکی از دو فرودگاه اصلی شهر توکیو محسوب می‌شود. فرودگاه‌هانـِدا با جابه‌جایی بیش از ۷۵ میلیون مسافر در سال، پر رفت و آمدترین فرودگاه ژاپن است. در این فرودگاه مراکز تفریحی، هتل، کافی شاپ‌ها و رستوران‌های بسیاری تعبیه شده است.


فرودگاه بین المللی اینچان (اینچئون) در کره جنوبی با یک پله سقوط، حال سومین فرودگاه برتر جهان است. یکی از دلایل انتخاب پی در پی این فرودگاه به عنوان فرودگاه برتر، تمیز بودن آن است. این فرودگاه در ۴۸ کیلومتری غرب سئول پایتخت کره جنوبی قرار دارد. فرودگاه بین المللی اینچان ۹ باند فرود دارد و با وجود ترافیک سنگین با بهترین شکل ممکن، ترافیک هوایی را مدیریت می‌کند.


فرودگاه بین‌المللی حمد قطر توانسته در جدیدترین رده بندی در مکان چهارم قرار گیرد. این فرودگاه که در سال ۲۰۱۴ تبدیل به مرکز اصلی پرواز‌های شرکت قطر ایر شد، برای کشور قطر مانند قلبی در بدن عمل می‌کند. شرکت قطر ایر در چند سال اخیر همواره از بهترین خطوط هوایی جهان بوده است و رقابت سنگینی با اتحاد و امارات دارد و از این فرودگاه به عنوان مرکز ترانزیت مسافر در خاورمیانه استفاده می‌کند.
فرودگاه بین‌المللی حمد که در شهر دوحه قرار دارد در سال حدود ۴۰ میلیون مسافر را جابه‌جا می‌کند که پنج برابر بیشتر از بیشترین ظرفیت جابه‌جایی فرودگاه امام در ایران است. ظرفیت نهایی فرودگاه حمد ۵۰ میلیون مسافر است اما قطر قصد دارد برای جام جهانی ۲۰۲۲ آن را توسعه دهد.


فرودگاه بین المللی هنگ‌کنگ، فرودگاه بین‌المللی چوبو در ژاپن، فرودگاه مونیخ آلمان، هیترو لندن، ناریتا در ژاپن و زوریخ در سوئیس در مکان‌های بعدی بهترین فرودگاه‌های جهان هستند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

9 − 4 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!