به درخواست ماهاتیر محمد؛ دانشگاه‌های ژاپن در مالزی شعبه می‌زنند

توریست مالزی – نخستین پردیس دانشگاهی خارج از کشور یک دانشگاه ژاپنی در مالزی تأسیس می‌شود. به گزارش خبرگزاری آنا از استریت تایمز، قرار است یک دانشگاه ژاپنی نخستین...
توریست مالزی – نخستین پردیس دانشگاهی خارج از کشور یک دانشگاه ژاپنی در مالزی تأسیس می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آنا از استریت تایمز، قرار است یک دانشگاه ژاپنی نخستین شعبه خارج از کشور خود را در مالزی راه‌اندازی کند. براساس سیاست‌های ژاپن، تاکنون هیچ دانشگاهی ژاپنی شعبه‌ای در خارج از کشور نداشته؛ اما وزیر آموزش‌وپرورش این کشور اخیراً این سیاست را به درخواست مهاتیر محمد نخست‌وزیر مالزی تغییر داده است.
وزارت آموزش‌وپرورش ژاپن قوانین و سیاست‌های قبلی خود را تغییر داده است، بدین‌ترتیب دانشگاه‌های این کشور اجازه دارند که در خارج از کشور شعبه تأسیس کنند. تاکنون بیشتر دانشگاه‌های ژاپن از طرح تأسیس شعبه‌ در خارج از کشور استقبال کرده‌اند، دانشگاه تسوکوبا واکنش مثبتی به این طرح داشته است.
تأسیس شعبه‌ای در خارج از کشور به چند دانشگاه ژاپنی پیشنهاد شد؛ اما دانشگاه تسوکوبا از گزینه‌های نهایی محسوب می‌شود. این دانشگاه دولتی که یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های ژاپن است، در بیشتر حوزه‌های تحقیقاتی داخل ژاپن فعالیت دارد. چند نفر فارغ‌التحصیلان دانشگاه تسوکوبا از برندگان جایزه نوبل هستند.
سیاست دولت ژاپن در آموزش عالی تأسیس دانشگاه‌های دولتی با شهریه مقرون‌به‌صرفه بوده است تا فرصت برابری برای تحصیل در اختیار خانواده‌های فقیر و ثروتمند بگذارد.

پاسخی ارسال کنید

*

*

یازده − 3 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!