بودجه مالزی در میان اعتراض مخالفان به پارلمان ارائه شد

بودجه پیشنهادی دولت مالزی در حالی توسط نخست وزیر این کشور به پارلمان ارائه شد که گروهی از نمایندگان مخالف در پارلمان در حین ارائه بودجه اعتراض خود را...
بودجه پیشنهادی دولت مالزی در حالی توسط نخست وزیر این کشور به پارلمان ارائه شد که گروهی از نمایندگان مخالف در پارلمان در حین ارائه بودجه اعتراض خود را به سیاست های اقتصادی دولت نشان دادند.

تارنمای ‘فری مالیزیا تودی’ روز شنبه نوشت: نمایندگان مخالفان دولت مالزی در پارلمان روز جمعه به رهبری ‘وان عزیزه وان اسماعیل’، در حین ارائه پیشنهاد بودجه توسط ‘نجیب تون رزاق’ نخست وزیر و پس از اینکه وی یکی از رهبران مخالفان را مورد انتقاد قرار داد، در صحن پارلمان اعتراض خود را نشان دادند.

به گزارش توریست و به نقل از ایرنا ، ‘نجیب تون رزاق’ در سخنرانی خود یکی از منتقدان را که بودجه سال ۲۰۱۷ را به دلیل بی پولی دولت اقدام بی معنی دانسته بود، مورد حمله لفظی قرار داد.
پس از این اقدام نخست وزیر مالزی، مخالفان با حمل دست نوشته هایی با مضون ‘مقام شماره یک مالزی’ که نام وی در ارتباط با پرونده شرکت توسعه مالزی واحد توسط وزارت دادگستری آمریکا مورد اشاره قرار گرفته است، اعتراض خود را به دولت این کشور نشان دادند.
نخست وزیر مالزی با این عنوان که مخالفان باید به دمکراسی و همه ارزش های آن احترام بگذارند، گفت که این اقدام مخالفان بخشی از دمکراسی واقعی نبود.
وی با انتقاد از مخالفان تصریح کرد: شما باید برای اعمال دمکراسی به فرایندها از جمله ارزش های مرتبط با فرایند دمکراتیک احترام بگذارید.
برخی دیگر از مقامات دولتی مالزی نیز این اقدام مخالفان را مورد انتقاد شدید قرار داده و اعلام کردند ارائه بودجه به پارلمان این فرصت را برای مخالفان به وجود می آورد تا دیدگاه های خود را بیان کنند.
اشاره مخالفان به ‘مقام شماره یک مالزی’ مربوط به رسوایی مالی این کشور است که در آن یک حامی مالی عربستان سعودی بیش از ۷۰۰ میلیون دلار به شرکت توسعه مالزی واحد که مدیریت آن به صورت مستقیم در اختیار نخست وزیر قرار دارد، کمک کرد.
این پول از حساب شخصی نجیب تون رزاق نخست وزیر سر درآورد.
تحقیقات پیرامون این فساد مالی به رغم اینکه در سطح بین المللی ادامه دارد، تاکنون به نتیجه روشنی منتهی نشده است.

پاسخی ارسال کنید

*

*

11 + 2 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!