تئاتر اسارت شیشه ای در مالزی به روی صحنه رفت

تئاتر اسارت شیشه ای در مالزی به روی صحنه رفت.
روز یک شنبه اول نوامبر ۲۰۱۵ برابر با دهم آبانماه ۱۳۹۴ تئاتر “اسارت شیشه ای” کاری از گروه Sunrise وابسته به شرکت FZF FILM به کارگردانی “زهره بهرامی” و با حمایت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کوالالامپور به روی صحنه رفت.

این نمایش تلفیقی از افسانه و حماسه بوده و در قالب شیوه گروتسک به اجرا در آمد.

روزبه جوان جویای نام در عالم بازیگری به تازگی بعنوان نقال خوان مشغول به کار شده و تمام زندگیش تحت تاثیر آن قرار گرفته است . از سوی دیگر برادر او “رشید” که آسیب دیدۀ جنگ است، سعی دارد او را با حماسه واقعی که توسط رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس آفریده شد، آشنا سازد. در این میان اتفاق غیر منتظره ای باعث ایجاد فضایی می شود که مقایسه ای تطبیقی و تلفیقی بین افسانه رستم و سهراب و حماسه سازی های جوانان غیور ایران صورت بگیرد. در نهایت مشخص می گردد که برای ماندگاری دلاوری ها و رشادتهای رزمندگان اسلام باید فرهنگ سازی درستی نمود تا همچنان حماسۀ آنان در خاطره ها ماندگار بماند.

12204157_903850389650527_1268584794_o

زهره بهرامی که علاوه بر کارگردانی نمایش، طراحی و نویسندگی آن را نیز بر عهده داشته، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته سینما و تئاتر است و علت اصلی انتخاب چنین متنی را آشنایی نسل جدید با آثار کهن ادبیات ایران و نیز حماسه های معاصر این مرز و بوم دانست.

او معتقد است این وظیفه هر ایرانی است که نسل نوین را با تاریخ پر پیچ و خم این سرزمین اهورائی آشنا سازند تا مبادا نسل آینده قهرمانان اساطیری و واقعی اشان را به دست فراموشی بسپارند و دچار خودباختگی و بی اصالتی گردند.

در این نمایش فردین محمد تبار در نقش روزبه نقال خوان، پوریا نیک فرد در نقش جانباز ایثارگر و فراز محمدتبار هنرمند خردسال که بعنوان زننده جرقه این اتفاق وارد صحنه میشود، ایفای نقش کردند.

موسیقی این نمایش ارژینال و مشخصا برای این کار توسط محسن گلشیری ساخته شده است و احمد بهرامی بر روی آن آواز خواند و همچنین بخشهایی از آن به صورت زنده در سالن توسط آقای گلشیری نواخته شد. علی پروین و مینا جانپور نیز مسئولیت فنی و زیر نویس متن نمایش به انگلیسی که همزمان برای تماشاگران غیر فارسی زبان در سالن پخش می شد، را برعهده داشتند.

مدیریت روابط عمومی و هماهنگی بر عهدۀ دکتر فلسطین یاوری نژاد و همچنین دکتر مجتبی راستگو بود.

فردین محمد تبار، تهیه کننده این نمایش از همه کسانی که با همکاری بی دریغ خود جهت به ثمر رسیدن این نمایش در کنار گروه نمایشی Sunrise بوده اند تشکر و قدردانی نموده است.

12210838_903850246317208_1142385075_o

پاسخی ارسال کنید

*

*

2 × پنج =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!