تاریخ‌سازی بوکسور زن ایرانی مقابل حریف فرانسوی + فیلم

توریست مالزی – صدف خادم بوکسور ایرانی که با نام ایران و به صورت مستقل در مسابقات فرانسه شرکت کرده موفق شد شب گذشته آن شووان فرانسوی را در...
توریست مالزی – صدف خادم بوکسور ایرانی که با نام ایران و به صورت مستقل در مسابقات فرانسه شرکت کرده موفق شد شب گذشته آن شووان فرانسوی را در سه راند شکست دهد تا گام بلندی برای المپیک بردارد. این اولین بار است که یک
به گزارش خبرآنلاین؛ این اولین بار است که یک بوکسور زن ایرانی در مسابقات بین المللی شرکت می کند و برنده می شود.
صدف خادم ۲۴ ساله بعد از پیروزی در این مبارزه در مصاحبه با ایران اینترنشنال گفت که «‌انرژی ۸۰ میلیون ایرانی» و حمایت‌های «‌پدر و مادرش» به او در این مبارزه انگیزه داده و عامل پیروزی‌اش بوده است.
صدف خادم رشته بوکس را از ۴ سال پیش شروع کرده اما مجبور بوده در باشگاه‌های زیرزمینی تمرین کند به این دلیل که باشگاه‌های عمومی فقط پذیرای مردانند.
مهیار منشی‌پور مربی صدف خادم به خبرگزاری رویترز گفته که در سال ۲۰۱۷ به ایران سفر کرده و در آنجا یک جلسه عمومی آموزشی برگزار کرده که حدود ۳۵ نفر در آن شرکت کردند و ۶ نفر از آن‌ها زن بودند.
او گفته که صدف از طریق رسانه‌های اجتماعی با او تماس گرفته و خواسته که به او بوکس آموزش دهد، اما منشی‌پور گفته این کار غیرممکن است.
با این حال چند ماه پیش فدراسیون ایران درهای خود را به روی زنان بوکسور باز می‌کند و از آن‌ها می‌خواهند یک رویداد ورزشی را ترتیب دهند. منشی‌پور گفته که بعدا متوجه می‌شود برگزاری این رویداد امکان ندارد چرا که طبق قوانین ایران، چنین کاری نیز به مربی و داور زن دارد. بنابراین صدف خادم برای مبارزه رسمی به فرانسه آمده است.

واکنش فدراسیون بوکس به مبارزه صدف خادم
فدراسیون بوکس با انتشار بیانه‌ای از عدم دخالتش در فعالیت دختر ایرانی خبر داد.
سایت فدراسیون بوکس: پس از اینکه صدف خادم به عنوان دختر بوکسور ایرانی با پرچم ایران در فرانسه به روی رینگ مبارزه رفت، فدراسیون بوکس عدم دخالت و ورود خود به این موضوع را با انتشار بیانیه‌ای اطلاع رسانی کرد.
متن اطلاعیه فدراسیون بوکس به شرح زیر است:
با عنایت به اینکه فدراسیون بوکس جمهوری اسلامی ایران در حوزه بانوان هیچ گونه فعالیتی ندارد، لذا برگزاری مسابقات و تمرینات این رشته ورزشی در هر مکانی مربوط به این فدراسیون نیست و مسؤولیت آن با برگزار کنندگان و یا شخص شرکت کننده خواهد بود.
صدف خادم روز شنبه و در شهر رویان فرانسه، در مبارزه‌ای که سه راند به طول انجامید مقابل “آن شوان” بوکسور کشور میزبان به برتری رسید.


پاسخی ارسال کنید

*

*

3 × دو =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!