تاکید نخست وزیر مالزی بر توسعه مناسبات با ایران

نخست وزیر مالزی در دیدار با سفیر جدید ایران بر توسعه مناسبات با ایران تاکید کرد.
نخست وزیر مالزی در دیدار با سفیر جدید ایران بر توسعه مناسبات با ایران تاکید کرد.

نجیب تون رزاق، نخست وزیر مالزی در این دیدار ضمن خوشامدگویی به سفیر کشورمان، اهمیت روابط میان ایران و مالزی که داری سابقه طولانی است را مورد تاکید قرار داد.

وی با اشاره به نتیجه مثبت مذاکرات هسته‌ای بین جمهوری اسلامی ایران و گروه ۱+۵ و اجرای برجام، علاقمندی کشورش را برای تقویت همکاری‌ها و افزایش رایزنی‌های دوجانبه و بین‌المللی اعلام کرد.

سفیر ایران در مالزی نیز با ابلاغ سلام گرم حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، بر اهمیت توسعه روابط با مالزی بعنوان کشور دوست و برادر مسلمان در تمامی زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تاکید کرد.

وی شرایط جدید پس از پایان مذاکرات هسته‌ای، اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و لغو تحریم‌های اقتصادی را برای شتاب بخشیدن به همکاری‌های فیمابین بسیار مناسب توصیف کرد.

دیدار افخم با نخست وزیر مالزی در رسانه‌های مختلف این کشور از جمله خبرگزاری برناما، روزنامه های اتوسان، نیواستریت تایمز، استار، سان دیلی و سینارهاریان بازتاب داشت.

وی پیش از این با عبدالحلیم معظم شاه، پادشاه مالزی نیز دیدار کرده و این مقام بلندپایه با تاکید بر اینکه مالزی همواره به تقویت روابط با ایران پایبند است، گفته بود: تحولات مثبت اخیر در توسعه روابط ایران با کشورهای غربی به توسعه روابط با مالزی بخصوص در زمینه های تجاری و سرمایه گذاری کمک می‌کند.

منبع: ایرنا

پاسخی ارسال کنید

*

*

پانزده + دو =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!