تاکید کشورهای جنوب شرق آسیا بر بازنگه داشتن بازارها با وجود شیوع کرونا

توریست مالزی – وزرای اقتصادی ۱۰ کشور عضو انجمن ملل آسیای جنوب شرقی «آسه‌آن»، و همچنین چین، ژاپن و کره جنوبی بر اهمیت باز ماندن بازارها در ﺑﺤﺒﻮﺟﻪ شیوع...
توریست مالزی – وزرای اقتصادی ۱۰ کشور عضو انجمن ملل آسیای جنوب شرقی «آسه‌آن»، و همچنین چین، ژاپن و کره جنوبی بر اهمیت باز ماندن بازارها در ﺑﺤﺒﻮﺟﻪ شیوع کرونا و ضرورت تلاش برای جلوگیری از تاثیرات منفی این اپیدمی تأکید کردند.

به گزارش تسنیم به نقل از شینهوا، این وزرا در یک نشست که به ریاست وزیر اقتصاد و تجارت ویتنام برگزار شد بیانیه مشترکی را در مورد کاهش تأثیر اقتصادی پاندمی کووید-۱۹ به تصویب رساندند. وزرای آسه‌آن و سه کشور چین، ژاپن و کره جنوبی اذعان کردند که “نیاز فوری” برای تشدید اقدامات و هماهنگی برای رفع تأثیرات منفی بیماری کووید-۱۹ بر زندگی عموم مردم، از جمله “اختلالات اقتصادی که بر زنجیره های تأمین منطقه ای، بازارهای مالی و و سرمایه های انسانی تأثیر گذاشته است” وجود دارد.

این وزرا همچنین بر اهمیت باز نگه داشتن بازارها برای تجارت و سرمایه گذاری برای تقویت پایداری زنجیره های تأمین منطقه ای و حفظ جریان لازم کالاها و خدمات تأکید کردند. آنها موافقت کردند از اقدامات غیرضروری که ممکن است بر تجارت کالاهای اساسی مانند مواد غذایی، کالاها، داروها و تجهیزات پزشکی در منطقه تأثیر بگذارد، خودداری کنند و همچنان به رفع موانع غیر تعرفه ای، به ویژه مواردی که مانع تجارت روان کالاها و خدمات می شود، اهتمام بورزند. وزرای آسه آن و چین، ژاپن و کره جنوبی همچنین متعهد شدند تا جهت هماهنگی نزدیک کشورهای عضو، بویژه در میان سازمان های گمرکی برای تسهیل تجارت به ویژه در مرزهای زمینی تلاش کنند.

آسه‌آن که در سال ۱۹۶۷ تأسیس شده است، شامل کشورهای برونئی، کامبوج، اندونزی، لائوس، مالزی، میانمار، فیلیپین، سنگاپور، تایلند و ویتنام است.

پاسخی ارسال کنید

*

*

1 × یک =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!