تایلند به دنبال جذب گردشگران ایرانی

دولت تایلند با هدف ارتقاء صنعت گردشگری و افزایش جذب گردشگران ایرانی که سال گذشته نقش مهمی در اهداف گردشگری این کشور ایفا کردند، با برگزاری نمایشگاه هایی در تهران و شیراز به معرفی جاذبه های گردشگری خود می‌پردازد.
توریست مالزی – دولت تایلند با هدف ارتقاء صنعت گردشگری و افزایش جذب گردشگران ایرانی که سال گذشته نقش مهمی در اهداف گردشگری این کشور ایفا کردند، با برگزاری نمایشگاه هایی در تهران و شیراز به معرفی جاذبه های گردشگری خود می‌پردازد.

رسانه های محلی تایلند روز دوشنبه اعلام کردند این نمایشگاه که برگزاری آن به عهده دفتر گردشگری تایلند در منطقه خاورمیانه است با تمرکز بر ‘تجربه های منحصر به فرد محلی تایلند’ قصد دارد گردشگری این کشور را با شعار ‘ارزش تجربه کردن را دارد’ ترویج کند.

این نمایشگاه که از روز گذشته در تهران آغاز شده پس از ۲ روز ۱۸ آوریل (۲۹ فروردین) قرار است در شیراز برگزار شود.

در این نمایشگاه مقامات تایلندی قصد دارند جاذبه های گردشگری خود را در بخش های مختلف از جمله قومیت های مختلف تایلندی که در استان های گوناگون این کشور زندگی می کنند، به علاقمندان به صنعت گردشگری در ایران معرفی نمایند.

فعالان حوزه گردشگری تایلند که در این نمایشگاه حضور دارند در دیدار با طرف های گردشگری ایرانی درصدد معرفی جاذبه های مختلف کشور خود هستند و همچنین تجربه های متفاوتی را که گردشگران می توانند در استان های مختلف این کشور تجربه کنند، معرفی می نمایند.

تایلند سال گذشته میلادی ۵۸۵ هزار و ۶۳۳ گردشگر از منطقه خاورمیانه از جمله ایران جذب کرد که این میزان گردشگر از این منطقه بیش از ۴۰ میلیارد بات (واحد پول تایلند) برابر با یک میلیارد و ۱۶۷ میلیون دلار درآمد برای تایلندی ها در پی داشت که در مقایسه با سال پیش از آن ۱۵ درصد افزایش نشان می دهد.

گردشگران کشورهای امارات متحده عربی، عمان، کویت، بحرین و قطر در صدر گردشگران خاورمیانه ای هستند که تایلند در سال گذشته دیدن کردند.

تایلند که سال گذشته رشد گردشگری ۱۳ درصدی را در مقایسه با سال پیش از آن تجربه کرده است، قصد دارد در سال ۲۰۱۷ با افزایش ۶ درصدی، تعداد گردشگران خارجی را که به این کشور سفر می کنند به بیش از ۳۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر برسانند.

صنعت گردشگری از جمله صنایعی است که کشورهای حوزه جنوب شرق آسیا توجه خاصی به آن دارند و همواره پای ثابت منابع درآمدی این کشورها محسوب می شود.

منبع: ایرنا

پاسخی ارسال کنید

*

*

8 − پنج =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!