تحقیقات جدید درباره منافع صبحانه و قهوه برای مقابله با دیابت

توریست مالزی – کسی که بخواهد از ابتلا به بیماری دیابت نوع ۲ پیشگیری کند نباید بدون خوردن صبحانه سر کار برود. در ضمن “آشامیدن قهوه با صبحانه سالم...
توریست مالزی – کسی که بخواهد از ابتلا به بیماری دیابت نوع ۲ پیشگیری کند نباید بدون خوردن صبحانه سر کار برود. در ضمن “آشامیدن قهوه با صبحانه سالم است”. این‌ها نتایج دو پژوهش درباره دیابت (مرض قند) هستند که به تازگی منتشر شده‌اند.
به گزارش دویچه وله، افرادی که صبحانه نمی‌خورند اغلب در طول روز تغذیه ناسالمی دارند. وقتی گرسنه می‌شوند شیرینی یا غذایی پرکالری می‌خورند. احتمال هم دارد که تمایل بیشتری به مصرف دخانیات داشته باشند. این‌ها نتایج پژوهشی است که یک تیم تحقیقاتی از مرکز دیابت آلمان منتشر کرده است.

یک تناقض: آدم‌های چاق به ندرت صبحانه می‌خورند
پژوهشگران علوم تغذیه اطلاعات مربوط به ۹۶ هزار و ۱۷۵ نفر را بررسی کرده‌اند که چهار هزار و ۹۳۵ نفر از آنها در طول انجام پژوهش مبتلا به دیابت نوع ۲ شدند. در آن میان مشخص شد که افراد چاق بیشتر مایلند که از خوردن صبحانه صرف نظر کنند. چاقی یکی از عواملی است که می‌تواند موجب ابتلا به دیابت نوع ۲ شود.
بنابراین همیشه صبحانه بخورید! اما چه نوشیدنی‌ای برای صبحانه خوب است؟ آب، آب پرتقال یا چای؟
پژوهشی که “انستیتوی اطلاعات علمی درباره قهوه” انجام داده، می‌گوید که بهترین نوشیدنی برای صبحانه قهوه است. پاسخ این انستیتو چندان غافلگیرکننده نیست، چون به هر حال شش شرکت اروپایی فعال در صنعت قهوه از این انستیتو حمایت مالی می‌کنند. اما گفته می‌شود که این انستیتو به طور مستقل و علمی با دانشگاه‌ها همکاری می‌کند.
دیابت نوع ۲ نوعی اختلال در سوخت و ساز بدن است که با بالا بودن گلوکز خون در شرایط مقاومت در مقابل انسولین و کمبود نسبی انسولین شناسایی می‌شود. نشانه‌های این بیماری احساس تشنگی مفرط، تکرار ادرار و احساس گرسنگی مفرط است. ۹۰ درصد افراد مبتلا به دیابت به دیابت نوع ۲ دچار هستند.

مواد آنتی اکسیداتیو و ضد التهاب در قهوه
در گزارشی که در آغاز ماه اکتبر در نشست انجمن تحقیقات دیابت اروپا عرضه شده، آمده است که قهوه تا ۲۵ درصد خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش می‌دهد. ماتیاس مارل‌استروم، استاد پزشکی و داروسازی در انستیتوی کارولینسکا در استکهلم، برای تهیه این گزارش ۳۰ پژوهش را بررسی کرده که اطلاعات مربوط به یک میلیون و ۱۸۵ هزار و ۲۱۰ نفر را در بر می‌گیرند.
کیلد هرمانسن، استاد رشته پزشکی در بیمارستان دانشگاه آرهوس در دانمارک، تاثیرات مثبت قهوه را به دلیل وجود مواد آنتی اکسیداتیو در قهوه دم کرده تلخ می‌داند. او می‌گوید که قهوه کمک می‌کند تا جلوی التهاب گرفته شود. درضمن به وسیله گرما باعث افزایش فعالیت سوخت و ساز بدن و تنوع میکروبیوم انسان (ریزاندامگان همزیست انسان) در معده و روده می‌شود.
هرمانسن توصیه می‌کند که هر فرد، چه زن چه مرد، هر روز سه تا چهار فنجان قهوه بنوشد. و برای پیشگیری از مضراتی چون تندتپشی قلب و بالا رفتن فشار خون می‌توان قهوه بدون کافئین نوشید.

پاسخی ارسال کنید

*

*

یک × چهار =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!