ترامپ قانون وضعیت اضطراری در قبال ایران را تمدید کرد

توریست مالزی – دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا قانون وضعیت اضطراری در برابر ایران را تمدید کرد. این قانون پس از اشغال سفارت آمریکا در تهران وضع شد و تا...
توریست مالزی – دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا قانون وضعیت اضطراری در برابر ایران را تمدید کرد. این قانون پس از اشغال سفارت آمریکا در تهران وضع شد و تا کنون تمامی روسای جمهوری آمریکا آن را امضا کرده‌اند.

کاخ سفید اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا قانون وضعیت اضطراری در قبال ایران را امضا و از این طریق آن را تمدید کرده است.

به گزارش عصر ایران، این قانون در نوامبر ۱۹۷۹ در پی اشغال سفارت آمریکا در ایران مقرر شد و این نخستین باری است که توسط دونالد ترامپ تمدید می‌شود. تا کنون همه روسای جمهوری آمریکا این قانون را تمدید کرده‌اند. این قانون شامل “مقابله با تهدیدهای غیرمعمول علیه امنیت ملی، اقتصاد و سیاست خارجی” آمریکا و متکی به فرمان اجرایی ۱۲۱۷۰ است. این قانون باید سالانه از سوی رئیس‌جمهور آمریکا بازبینی و مورد تایید قرار گیرد.

کاخ سفید اعلام کرده که تمدید این قانون به این علت است که مناسبات ایران و آمریکا پس از توافق‌های ژانویه ۱۹۸۱ هم‌چنان “روندی غیرعادی” را از سر می‌گذارند. گرچه اشغال سفارت آمریکا و گروگان‌گیری کارمندان آن در زمان ریاست‌جمهوری جیمی کارتر آغاز شد، اما ایران از آزادسازی گروگان‌ها تا قدرت‌گیری رونالد ریگان خودداری کرد. در سال ۱۹۸۱ قراردادی میان ایران و آمریکا برای آزادسازی ۵۳ کارمند سفارت آمریکا به امضا رسید.

قانون وضعیت اضطراری مسدود کردن حساب‌های بانکی ایران، تعلیق قراردادها و هم‌چنین برخی تحریم‌های اقتصادی را در بر می‌گیرد.

پاسخی ارسال کنید

*

*

چهار × 3 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!