تروریست مالزیایی به ۱۱ سال زندان محکوم شد

یک متخصص فنی کارخانه در مالزی به جرم ارتباط با داعش، حمایت از این گروه تروریستی و تبلیغ فعالیت های گروه تکفیری در شبکه های مجازی به 11 سال زندان محکوم شد.
توریست مالزی – یک متخصص فنی کارخانه در مالزی به جرم ارتباط با داعش، حمایت از این گروه تروریستی و تبلیغ فعالیت های گروه تکفیری در شبکه های مجازی به ۱۱ سال زندان محکوم شد.

‘محمد صافوآن محمد’ در دادگاه عالی این کشور به جرم اعلام وفاداری خود به داعش از طریق گروهی در شبکه مجازی ‘تلگرام’ به نام ‘گاگاک هیتام’ محکوم شده است.

وی که در شبکه های مجازی خود را ‘ابو مروان سالکی’ معرفی کرده است همچنین به دلیل در اختیار داشتن ۷۲ ویدئو، ۱۹ عکس و ۴۱۹ سند مرتبط با داعش در تلفن همراه خود در دادگاهی در مالزی گناهکار شناخته شد.

به گزارش روزنامه استار، ‘عظمان عبدالله’ قاضی این پرونده در حکم خود، این فرد مالزیایی ۲۹ ساله را که ماه مارس سال گذشته نیز بازداشت شده بود، به دلیل جرم نخست هشت سال زندان و به دلیل جرم دوم به سه سال زندان محکوم کرد.

قاضی این پرونده اقدامات ‘محمد صافوآن محمد’ را نافی صلح و ثبات در این کشور دانست و تصریح کرد که مستندات نشان می دهند وی قصد داشته با سفر به سوریه به گروه تروریستی داعش ملحق شود.

روزنامه ‘فری مالزی تودی’ نیز امروز از دستیگری یک نوجوان ۱۸ ساله به اتهام ساخت بمب در مالزی خبر داد و نوشت که این نوجوان بخشی از گروهی بزرگتر بوده که روز چهارشنبه هفته جاری در ایالت ‘کلانتان’ به دلیل ارتباط با تروریست ها دستگیر شده اند.

‘محمد فوزی هارون’ بازرس کل پلیس مالزی با تایید خبر این دستگیری اعلام کرد که جزئیات این دستگیری ها در سه روز آینده منتشر می شود.

پلیس مالزی هفته گذشته نیز هشت نفر شامل چهار مالزیایی، سه فیلیپینی و یک آلبانیایی را به جرم نقش داشتن در فعالیت های تروریستی بازداشت کرده بود.

نیروهای امنیتی مالزی از سال ۲۰۱۳ تاکنون حدود ۳۰۰ نفر را به اتهام فعالیت های تروریستی و حمایت از داعش بازداشت کرده اند و با وجود تشدید تدابیر امنیتی روند دستگیری این قبیل افراد همچنان ادامه دارد.

منبع: ایرنا

پاسخی ارسال کنید

*

*

ده + 15 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!