تشخیص “آریتمی” قلبی با اپلیکیشن جدید ساعت اپل

توریست مالزی- شرکت اپل و دانشگاه “استنفورد” (Stanford) از اپلیکیشن جدیدی رونمایی کردند که هدف آن تشخیص آریتمی قلبی احتمالی کاربران است. شرکت “اپل” از اپلیکیشنی موسوم به “بررسی قلب” (Apple Heart...
توریست مالزی- شرکت اپل و دانشگاه “استنفورد” (Stanford) از اپلیکیشن جدیدی رونمایی کردند که هدف آن تشخیص آریتمی قلبی احتمالی کاربران است. شرکت “اپل” از اپلیکیشنی موسوم به “بررسی قلب” (Apple Heart Study)  که قبلا اعلام شده بود، رونمایی کرد. این شرکت در نظر دارد با همکاری دانشگاه استنفورد، توانایی ساعت اپل را در تشخیص آریتمی قلب با فناوری “پیگیری ضربان قلب” و اعلام آن به کاربرانی که احتمالا به فیبریلاسیون دهلیزی مبتلا هستند، بررسی کند.

برخلاف دستگاههای نوار قلب استاندارد (ECG) که فعالیت الکتریکی را در قلب اندازه می‌گیرند، شرکت اپل و دیگر شرکت‌های تولید دستگاههای پوشیدنی مصرفی‌، از لامپ‌های LED با تابش صدها بار در ثانیه و فوتودیودهای حساس به نور برای تشخیص میزان جریان خون در مچ دست به عنوان شاخص فعالیت قلب، استفاده می‌کنند.

این روش با وجود اینکه استفاده از آن ساده‌تر است، نسبت به حسگرهای ECG دقت کمتری دارد، بنابراین توانایی تشخیص آریتمی احتمالا کشنده، گام مهمی برای بازار دستگاههای پوشیدنی خواهد بود.

توجه به این نکته مهم است که امروزه در بازار، محصولاتی وجود دارند که قادر به تشخیص فیبریلاسیون دهلیزی دقیق و تایید شده توسط  “سازمان غذا و داروی آمریکا” (FDA) و ثبت نوار قلبی هستند.

کاربرانی که ۲۲ سال به بالا هستند و ساعت مچی اپل سری یک یا جدیدتر دارند، می‌توانند این اپلیکیشن را که به طور دوره‌ای در طول روز قادر به گردآوری ریتم و ضربان قلب براساس میزان فعال بودن کاربر است، دانلود کنند.

اگر این اپلیکیشن ضربان قلب را نامنظم تشخیص دهد، شرکت‌کنندگان را آگاه می‌کند و در این صورت، به آنها توصیه می‌شود که یک تماس تلفنی یا مکالمه تصویری روی FaceTime با یک پزشک برای بررسی موضوع داشته باشند. همچنین، کاربران یک پچ ECG دریافت می‌کنند تا از آن برای بررسی بیشتر استفاده کنند.

منبع: ایسنا

پاسخی ارسال کنید

*

*

14 − ده =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!