برخی از مسوولان بانک ها: تصمیم بانک های مالزی به علت بررسی‌های دقیق پس از تحریم‌ها” از سوی آمریکا

توریست مالزی – خبرگزاری رویترز گزارش کرده که بانک‌های مالزی اقدام به بستن حساب‌های بانکی ایرانیان و شرکت‌های ایرانی مقیم در مالزی کرده‌اند. به گزارش بی بی سی، سفارت...
توریست مالزی – خبرگزاری رویترز گزارش کرده که بانک‌های مالزی اقدام به بستن حساب‌های بانکی ایرانیان و شرکت‌های ایرانی مقیم در مالزی کرده‌اند.

به گزارش بی بی سی، سفارت ایران در مالزی و گروهی از ایرانیان ساکن مالزی تایید کرده‌اند که تعداد زیادی حساب‌ متعلق به شهروندان ایرانی در این کشور مسدود شده است. تعداد قابل توجهی از ایرانیان مقیم مالزی گفته‌اند که از بانک‌های سی‌آی‌ام‌بی و آراچ‌بی اخطاریه‌هایی مبنی بر بسته شدن حساب‌هایشان دریافت کرده‌اند.

بانک سی‌آی‌ام‌بی در اخطاریه‌اش گفته که “ما متاسفیم که دیگر نمی‌توانیم به شما خدمات بانکی ارائه کنیم”.

صبح امروز نیز محمود واعظی، رئیس دفتر رییس جمهور ایران در حاشیه جلسه هیات دولت این موضوع را تایید کرد و گفت که این مسئله فقط مشمول مالزی نیست.

آقای واعظی گفت: “در برخی از کشورهای دیگر هم برای حساب‌های دانشجویان این اتفاق افتاده و به خاطر مشکلاتی است که در اثر تحریم به وجود می‌آید ولی خوشبختانه با رایزنی سفارتخانه و وزارت خارجه بسیاری از اینها باز شده است و انشاء الله رایزنی خواهیم کرد این مسئله هم حل شود.”

البته در گزارش رویترز آمده است که مسدود شدن حساب‌ها نه تنها برای حساب‌های شخصی که برای شرکت‌های ایرانی ثبت شده در مالزی نیز رخ داده است. رویترز گفته است که بانک‌های مالزی به علت نگرانی از تحریم‌های آمریکا دست به این اقدام زده‌اند.

برخی از مسئولان این بانک‌ها به افراد گفته‌اند که بانک به علت “بررسی‌های دقیق پس از تحریم‌ها” از سوی آمریکا این تصمیم را گرفته است.

در ماه ژوییه امسال بانک مرکزی مالزی براساس بیانیه صادر شده از سوی اف‌ای‌تی‌اف خواستار “دقت کافی” در خصوص مشتریان ایرانی بانک‌ها در مسئله مبارزه با پولشویی شده بود.

سفارت جمهوری اسلامی در مالزی گفته است که در تلاش برای حل این مشکل از طریق مذاکره است.

با مسدود شدن حساب‌های ایرانیان ساکن مالزی در حال حاضر برخی از آنان برای پرداخت شهریه مدارس و هزینه‌های بیمارستانی با مشکل مواجه شده‌اند.

تحریم‌های آمریکا علیه ایران در ارتباط با برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی از سال گذشته مجددا به اجرا گذاشته شد و تحریم‌های نفتی شدیدی علیه ایران از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با هدف به صفر رساندن صادرات نفتی ایران اجرا شد.

هنوز مشخص نیست که اقدام مالزی برای بستن حساب ایرانیان در این کشور ارتباطی با پهلو گرفتن یک نفتکش ایرانی در آب‌های مالزی که موجب اعتراض آمریکا شد دارد یا نه.

پاسخی ارسال کنید

*

*

14 + 19 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!