تلاش مالزی برای بازگرداندن دو تروریست این کشور از گوانتانامو

مالزی تلاش های دیپلماتیک خود را برای بازگرداندن دو بازداشت شده این کشور در زندان 'گوانتانامو' آغاز کرد، در حالی که آمریکا سرنوشت این افراد را مورد لحاظ قرار می دهد.
مالزی تلاش های دیپلماتیک خود را برای بازگرداندن دو بازداشت شده این کشور در زندان ‘گوانتانامو’ آغاز کرد، در حالی که آمریکا سرنوشت این افراد را مورد لحاظ قرار می دهد.

‘احمد زاهد حمیدی’ معاون نخست وزیر و وزیر کشور مالزی که در آمریکا بسر می برد روز چهارشنبه با اعلام این مطلب، گفت که ما آنها را در گوانتانامو رها نمی کنیم.

‘محمد بشیر’ و ‘محمد فریک امین’ از سال ۲۰۰۶ میلادی در زندان گوانتانامو آمریکا بسر می برند. آمریکا بیشتر متهمان فعالیت های تروریستی را به این زندان منتقل کرده است.

به نوشته روز پنجشنبه تارنمای روزنامه ‘نیو استریت تایمز’، این دو تروریست مالزیایی و ‘رضوان عصام الدین’ معروف به حنبلی از اندونزی به عنوان مغز متفکر عملیات تروریستی در بالی بعید است طعم آزادی را به این زودی بچشند.

رضوان عصام الدین، رهبر گروه جنگجوی جماعت اسلامیه سال ۲۰۰۳ میلادی در کشور تایلند و در جریان یک عملیات مشترک با آمریکا دستگیر شد. وی متهم به دست داشتن در انفجار بالی اندونزی است که بیش از ۲۰۰ نفر در آن کشته شدند.

‘محمد بشیر’ و ‘محمد فریک امین’ نیز از سال ۲۰۰۶ میلادی تحت بازداشت آمریکا بوده و متهم به فعالیت های تروریستی جماعت اسلامی در منطقه، از جمله انفجار سال ۲۰۰۲ بالی و بمب گذاری سال ۲۰۰۳ هتل ماریوت جاکارتا هستند.

مقام های آمریکا همچنین بر این باورند این دو در توطئه ربودن هواپیما به سمت اهدافی در ساحل غربی آمریکا درگیر بوده اند.

معاون نخست وزیر و وزیر کشور مالزی، گفت تلاش های دیپلماتیک در مورد دو مالزیایی ادامه خواهد یافت و تاکید کرد که آنها تنها در صورتی آزاد می شوند که به طور کامل بازسازی شده باشند.

منبع”ایرنا”

پاسخی ارسال کنید

*

*

دو × سه =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!