‘تنگه ابوقریب’ بهترین فیلم جشنواره سی‌و ششم فجر ایران شد

توریست مالزی – فیلم «تنگه ابوقریب» به کارگردانی بهرام توکلی و تهیه کنندگی سعید ملکان با دریافت شش سیمرغ بلورین پیش‌تاز فیلم های برنده سی و ششمین جشنواره فیلم...

توریست مالزی – فیلم «تنگه ابوقریب» به کارگردانی بهرام توکلی و تهیه کنندگی سعید ملکان با دریافت شش سیمرغ بلورین پیش‌تاز فیلم های برنده سی و ششمین جشنواره فیلم فجر شد.





به گزارش بی بی سی، این فیلم که بهترین فیلم امسال شناخته شد در رشته‌های کارگردانی، صدابرداری، چهره‌پردازی و جلوه‌های ویژه میدانی سیمرغ بلورین گرفت. امیر جدیدی هم جایزه بهترین هنرپیشه نقش اول مرد را بخاطر بازی در فیلم «عرق سرد» و «تنگه ابوقریب» از آن خود کرد.

فیلم هومن سیدی به نام «مغزهای کوچک زنگ‌زده» یکی از فیلمهایی بود که امسال بسیاری آن را تحسین کردند. این فیلم علاوه بر اینکه بهترین فیلم هنر و تجریه شناخته شد، جایزه فیلم منتخب تماشاگران، سیمرغ بهترین فیلمنامه و صداگذاری را هم دریافت کرد.

فیلم جنگی «سرو زیر آب» سه سیمرغ، طراحی صحنه، بهتریم فیلمبرداری و جایزه بهترین فیلم از نظر نگاه ملی را گرفت.

فیلم «به وقت شام» با مضمون داعش ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا سیمرغ بلورین بهترین موسیقی فیلم، بهترین کارگردانی و صداگذاری را گرفت. آقای حاتمی‌کیا وقتی برای دریافت جایزه خود روی صحنه آمد، به شدت از صداوسیما به ویژه شبکه دو و سه تلویزیون و برخی سینماگران که منتقد فیلم او بودند انتقاد کرد و گفت که شکایتش را پیش خدا می‌برد. بعد از حملات تند آقای حاتمی‌کیا، رضا رشیدپور گفت که از او برای شرکت در برنامه سینمایی هفت دعوت کرده بوده، اما او این دعوت را نپذیرفته است.

فیلم «عرق سرد» هم در سه رشته تدوین، نقش مکمل زن و نقش اول مرد سیمرغ بلورین گرفت.

بر همین اساس سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن به سارا بهرامی برای بازی در فیلم «دارکوب» به کارگردانی بهروز شعیبی و سیمرغ بهترین بازیگر مرد به امیر جدیدی برای بازی در فیلم «عرق سرد» به کارگردانی سهیل بیرقی رسید. جمشید هاشم‌پور بازیگر باسابقه هم برای ایفای نقش در فیلم دارکوب بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.

کارن همایون‌فر سیمرغ بهترین موسیقی فیلم را برای به وقت شام به ارمغان آورد و «خجالت نکش» ساخته رضا مقصودی بهترین فیلم اول جشنواره امسال شناخته شد. فیلم کوتاه «حیوان» ساخته ساخته بهمن و بهرام ارک جایزه بهترین فیلم کوتاه جشنواره سی و ششم را گرفت و امین حیایی برای بازی در فیلم «شعله‌ور» به کارگردانی حمید نعمت‌الله دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد را گرفت.

جایزه ویژه هیئت داوران به فیلم «بمب؛ یک عاشقانه» پیمان معادی که درباره موشک‌بارانهای زمان جنگ است رسید.

سیمرغ بهترین فیلمنامه به کامبوزیا پرتوی برای فیلم «کامیون» اهدا شد. آقای پرتوی گفت: قبل از جشنواره گفته بودم شب اختتامیه داوران شام خانه ما ولی حالا می گویم حق سعید آقاخانی دیده نشد. او از سعید آقاخانی خواست روی صحنه بیاید و سیمرغش را به او هدیه داد.

سیمرغ بهترین فیلمبرداری جشنواره امسال را علیرضا زرین‌دست برای فیلم «سرو زیر آب» گرفت.

مجری این‌ مراسم طبق اعلام قبلی رضا رشیدپور بود؛ مراسم با پیام طولانی حسن روحانی، رییس‌جمهور ایران آغاز شد. آقای رشید‌پور ضمن کنایه به طولانی بودن این پیام گفت: آقای رییس‌جمهور خیلی حرف داشتند درباره سینما. اگر اینقدر زیاد حرف دارند خوب است هرچند وقت ‌یکبار با اهالی سینما دیداری داشته باشند؛ خوب نیست این دوری و دوستی.

بخش اول برنامه با اجرای زنده یک قطعه موسیقی توسط رضا بهرام شروع شد. سالار عقیلی هم در میانه مراسم قطعه‌ای را اجرا کرد.


پاسخی ارسال کنید

*

*

هشت + 10 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!