تولید ساختمان‌های محکم‌تر با استفاده از هویج و چغندر!

توریست مالزی- محققان انگلیسی موفق شدند با استفاده از ریشه گیاهان سیمانی تولید کنند که دوست‌دار محیط زیست است و مقاوم‌تر است. محققان دانشگاه “لنکستر”(Lancaster) انگلیس در مطالعات جدید...
توریست مالزی- محققان انگلیسی موفق شدند با استفاده از ریشه گیاهان سیمانی تولید کنند که دوست‌دار محیط زیست است و مقاوم‌تر است. محققان دانشگاه “لنکستر”(Lancaster) انگلیس در مطالعات جدید خود که تحت عنوان برنامه “بی اسمارت”(B-SMART) است، تاثیرات ترکیبات ریشه گیاهان روی تولید سیمان را بررسی کردند تا روش‌های قوی‌تر و پایدارتری در حوزه ساختمان سازی به دست آید.

این پروژه که توسط “اتحادیه اروپا” سرمایه‌گذاری شده است، ذی‌نفعان علمی و صنعتی را دور هم گرد آورده است تا این ارگان‌ها، از مواد بیولوژیکی که از مشتقات پسماندهای غذایی هستند استفاده کنند تا از طریق آن‌ها، کامپوزیت‌های سیمانی دوستدار محیط زیست و با کارایی بالا را طراحی کنند.

در این برنامه، تولید یک ترکیب بتنی با دوام بسیار بالا به تایید رسید. در فرآیند تولید این ترکیب بتنی، با افزودن تنها “چغدر” و “هویج”،”دی اکسی کربن”( CO۲) کمتری نیز تولید می‌شود.

“محمد صافی”رهبر این مطالعه و استاد دانشگاه لنکستر اظهار کرد، این سیمان از ترکیب “سیمان پرتلند”(نوعی سیمان هیدرولیک) و نانوپلاکت‌هایی ساخته شده است که از ریشه گیاهان که از صنعت غذا استخراج شده‌اند، ساخته شده است. مصرف و انتشار “دی‌اکسیدکربن”( CO۲) در زمان تولید این سیمان جدید کمتر است.

گزارش‌ها حاکی از آن است، اگر روند تولید سیمان به همان روش پیشین ادامه یابد، انتشار “دی‌اکسیدکربن” در سراسر جهان که هم‌اکنون هشت درصد است، تا ۳۰ سال آینده، دو برابر خواهد شد.

منبع: ایسنا

پاسخی ارسال کنید

*

*

7 − 1 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!