تیم ملی کشتی آزاد ایران قهرمان آسیا شد

توریست مالزی – با ادامه درخشش آزادکاران ایران در ۵ وزن دوم کشتی آزاد قهرمانی آسیا، بهنام احسان‌پور در۶۱، کامران قاسمپور در ۸۶، علیرضا کریمی در ۹۲ و یدالله...
توریست مالزی – با ادامه درخشش آزادکاران ایران در ۵ وزن دوم کشتی آزاد قهرمانی آسیا، بهنام احسان‌پور در۶۱، کامران قاسمپور در ۸۶، علیرضا کریمی در ۹۲ و یدالله محبی در سنگین وزن با برتری مقابل رقبایشان راهی دیدار نهایی شدند.
به گزارش ایسنا، در ادامه رقابت‌های ۵ وزن دوم کشتی آزاد قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ که در شی آن چین در حال برگزاری است، نمایندگان ایران در ۵ وزن دوم به مصاف رقبایشان رفتند که در پایان دور مقدماتی، بهنام احسان‌پور در وزن ۶۱، کامران قاسمپور در ۸۶، علیرضا کریمی در ۹۲ و یدالله محبی در ۱۲۵ کیلوگرم با برتری مقابل رقبایشان راهی دیدار فینال شدند و نخودی در ۷۴ کیلوگرم نیز به مرحله شانس مجدد رفت.
در وزن ۶۱ کیلوگرم که ۱۴ نفر حضور دارند بهنام احسان پور در دور نخست به مصاف سیریپونگ جومپاکام از تایلند رفت و در پایان با نتیجه ۱۰ بر صفر پیروز شد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی نیز مقابل راحول آواره از هند با ضربه فنی به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد.وی در این مرحله نیز ۱۲ بر یک از سد کیم از کره جنوبی گذشت و راهی فینال شد.
در وزن ۷۴ کیلوگرم، محمد نخودی در مبارزه نخست مقابل آمیت کومار دهانخار از هند با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد و با توجه به راهیابی حریفش به فینال، نخودی راهی گروه بازنده‌ها شد تا برای رسیدن به مدال برنز تلاش کند.
در وزن ۸۶ کیلوگرم که ۱۵ نفر شرکت کرده اند، کامران قاسم پور پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل بهادر کودیروف از تاجیکستان با نتیجه قاطع ۱۰ بر صفر پیروز شد و به نیمه نهایی رسید. وی در این مرحله به مصاف دیپاک پونیا از هند رفت و در کمتر از ۴۰ ثانیه با ضربه فنی به برتری رسید و راهی فینال شد.
ر وزن ۹۲ کیلوگرم، علیرضا کریمی در مبارزه نخست برابر چنگیز کریم کولوف از قرقیزستان با نتیجه قاطع ۱۰ بر صفر پیروز شد. کریمی در دور بعد به مصاف آتسوشی ماتسوموتو دارنده مدال برنز جهان از ژاپن رفت و در زمانی کمتر از یک دقیقه با نتیجه قاطع ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله نیز سولیف از ازبکستان را در ۲ دقیقه و ۴۷ ثانیه ۱۰ بر صفر برد و سومین فینالیست ایران در ۵ وزن دوم نام گرفت.
در وزن ۱۲۵ کیلوگرم یدالله محبی در دور نخست مقابل مظفر ژاپویف از قرقیزستان با نتیجه ۱۱ بر صفر به برتری رسید.محبی در دور دوم به مصاف دونگ هوان کیم از کره جنوبی رفت و در پایان با نتیجه ۱۰ بر صفر پیروز شد و به نیمه نهایی رسید. محبی در این مرحله نیز ۱۱ بر صفر رحیم اف ازبک را برد و او نیز با قدرت راهی فینال شد.
به این ترتیب تیم ملی کشتی آزاد ایران که در ۵ وزن نخست با ۳ طلا و ۲ برنز به کار خود پایان داده بود،با داشتن ۴ فینالیست در ۵ وزن دوم به قهرمانی زودهنگام این رقابت‌ها دست یافت.
در جریان رقابت‌های ۵ وزن نخست که روز گذشته برگزار شد، تیم ایران توسط رضا اطری در وزن ۵۷، بهمن تیموری در ۷۹ و رضا یزدانی در وزن ۹۷ کیلوگرم به ۳ مدال طلا رسید و پیمان بیابانی در ۶۵ و یونس امامی در وزن ۷۰ کیلوگرم نیز به مدال برنز رسیدند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

شش − چهار =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!