ثبت ویزای ایران در پاسپورت گردشگران خارجی متوقف می‌شود

توریست مالزی – کنسولگری ایران در اربیل از توقف درج ویزا در پاسپورت متقاضیان سفر به ایران خبر داد. مرتضی آبادی، کنسول ایران در اربیل عراق با اعلام این...
توریست مالزی – کنسولگری ایران در اربیل از توقف درج ویزا در پاسپورت متقاضیان سفر به ایران خبر داد. مرتضی آبادی، کنسول ایران در اربیل عراق با اعلام این خبر گفت که از این پس ویزای ورود به ایران به صورت چاپی در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد و بدین ترتیب پس از توقف ثبت ورود و خروج مسافران خارجی، درج ویزا نیز در پاسپورت متوقف می‌شود.
به گزارش یورونیوز، پیش‌بینی می‌شود این اقدام در پی تشدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران و اعمال سخت‌گیری این کشور در مورد افرادی که به ایران سفر کرده‌اند، مانع از کاهش ورود شمار گردشگران خارجی یا فعالان اقتصادی به ایران شود.
پیشتر علی اصغر مونسان، رئیس سازمان گردشگری و میراث فرهنگی از کاهش شمار ورود گردشگران اروپایی به ایران خبر داده بود و خواستار مساعدت وزارت خارجه برای حمایت از ورود و خروج آسان‌تر گردش‌گران خارجی شده بود.
در حال حاضر دارندگان پاسپورت کشورهای عضو اتحادیه اروپا می‌تواند پس از وارد شدن به ایران درخواست اخذ ویزا کنند. در واقع این تسهیلات یکی از گام‌های ایران برای حفظ حمایت اتحادیه اروپا از توافق هسته‌ای قدرت‌های جهانی با ایران و ایستادگی در برابر تحریم‌های آمریکاست.
تحریم‌هایی که حتی مانع از پذیرش درخواست ویزای خاویر سولانا، دبیر کل پیشین ناتو و نیز مسئول اسبق سیاست خارجی اتحادیه اروپا، از سوی آمریکا شده بود. آقای سولانا پیشتر به ایران سفر کرده بود و ویزای ایران در پاسپورت او درج شده بود.
با این وجود در فاصله ماه مارس تا دسامبر گذشته یکهزار و ۸۷۹ گردشگر آمریکایی از ایران بازدید کرده‌اند. رقمی که نشان دهنده موفقیت سیاست ایران در از میان بردن ثبت سفر اتباع خارجی به این کشور است.
البته بکارگیری این ابتکار اولین بار توسط اسرائیل انجام شد. وزارت خارجه این کشور برای حل مشکل سختگیری کشورهای عربی در مورد افرادی که سابقه سفر به اسرائیل را داشتند، ثبت ویزا و مهر ورود و خروج در پاسپورت اتباع خارجی را متوقف کرد.

پاسخی ارسال کنید

*

*

15 − 14 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!