جسد کوهنورد مالزیایی در دماوند پیدا شد

جسد 'سید ردزوان سید سلیم شاتری' 50 ساله کوهنورد مالزیایی که هنگام صعود به قله دماوند ناپدید شده بود پس از 6 روز تلاش و عملیات امداد و نجات پیدا شد.
توریست مالزی – جسد ‘سید ردزوان سید سلیم شاتری’ ۵۰ ساله کوهنورد مالزیایی که هنگام صعود به قله دماوند ناپدید شده بود پس از ۶ روز تلاش و عملیات امداد و نجات پیدا شد.

تارنمای روزنامه ‘اتوسان’ مالزی دوشنبه شب به نقل از ‘رزایمی محمدسعید’ که رهبری گروه کوهنوردی مالزی برای صعود به قله دماوند در ایران را بر عهده داشت، اعلام کرد جسد ‘سید ردزوان سید سلیم شاتری’ به همراه لباس قرمز رنگ، شلوار سیاه و کفش های کوهنوردی وی در یخچال ‘یخار’ در دماوند پیدا شد.

وی از طریق ‘واتس آپ’ اعلام کرد در فاصله ۲۰۰ متری از جسد کوهنورد اول، تیم امداد و نجات اشیایی یافتند که اطمینان وجود ندارد مربوط به کوهنورد دوم باشد.

در همین حال، اعضای خانواده قربانی در حال مذاکره با سفارت مالزی در تهران برای انتقال جسد ‘سید ردزوان سید سلیم شاتری’ به کشورش هستند.

این در حالی است که این مالزیایی صبح دوشنبه پیداشدن اجساد دو کوهنورد این کشور را که از هفته گذشته در کوه دماوند ناپدید شده بودند، تکذیب کرده بود.

راملی عبدالمجید ۴۴ ساله دیگر کوهنورد مالزیایی نیز در این صعود گم شده بود که تاکنون جسد وی پیدا نشده است.

رهبر گروه کوهنوردی مالزی پیش از این اعلام کرده بود که گروه کوهنوردی شامل ۸ نفر، صعود خود را در هوای خوب از ساعت چهار و ۲۰ دقیقه صبح دوشنبه گذشته از کمپ شماره سه آغاز کردند و تنها دو نفر موفق به رسیدن به نوک قله شدند.

به گفته وی، از ۶ نفر دیگر خواسته شده بود به دلیل محدودیت زمانی بین ساعت ۱۲ تا ۱۴ از ارتفاع ۵ هزار و ۲۰۰ متری کوه دماوند به پایین بازگردند. با این حال، این دو کوهنورد ناپدید شده که جسد یکی از آنها یافت شد به رغم توصیه مبنی بر محدودیت زمانی برای رسیدن به قله با تیم ترکیه همراه شدند.

این خبر در حالی منتشر می شود که رئیس جمعیت هلال احمر آمل روز گذشته از کشف جسد دو کوهنورد مالزیایی در دره بخار دماوند خبر داد.

جمشید نیکزاد با بیان اینکه ۱۲ کوهنورد مالزیایی برای صعود به قله دماوند به منطقه سفر کرده بودند از مفقود شدن دو کوهنورد مالزیایی در قله دماوند خبر داد و گفت: یک تیم ۱۲ نفر از کوهنوردان مالزیایی برای صعود قله دماوند وارد این قله شده بودند.

وی افزود: از روز جمعه به همراه تیم تخصصی امداد کوهستان از آمل با مساعد شدن شرایط جوی برای شروع مرحله دوم عملیات جستجو و نجات مفقودین مالزیایی واردمنطقه پلور شده و ضمن استقبال از سفیر کشور مالزی و خانواده های مفقودین و نماینده سازمان امداد ونجات در محل فدراسیون کوهنوردی پلور و  همدردی با ایشان نسبت به ارائه گزارشی از جغرافیای منطقه و عملیات جستجو و نجات اقدام کردیم.

نیکزاد گفت : در ادامه با درخواست هلی کوپتر از سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر دومین مرحله عملیات جستجو آغاز شد و اقدام به گشت زنی دورتادور قله دماوند وعکس برداری هوایی کرده و سپس نجاتگران در بالای یال مالخواران فرود آمده و اقدام به جستجو کردند.

رئیس جمعیت هلال احمر آمل ادامه داد: تیم کوهنوردان مالزیایی ۱۲ نفر بودند که هشت نفر موفق به صعود شدند و دو نفر به دلیل شرایط جسمی نتوانستند صعود کنند و دو نفر دیگر که مفقود شدند جسدشان پس از سه روز جستجو در دره بخار پیدا شد.

منبع: خبرگزاری های مهر و ایرنا

پاسخی ارسال کنید

*

*

چهار × یک =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!