جمعیت مردان مالزی، یک میلیون بیشتر از زنان کشور

توریست مالزی –جمعیت مالزی با رشد ۴۰۰ هزار نفر در سال به ۳۲ میلیون و چهارصد هزار نفر در پایان امسال می‌رسد که نشانگر رشد ۱/۱ درصدی جمعیت در...
توریست مالزی –جمعیت مالزی با رشد ۴۰۰ هزار نفر در سال به ۳۲ میلیون و چهارصد هزار نفر در پایان امسال می‌رسد که نشانگر رشد ۱/۱ درصدی جمعیت در سال است. در این میان، برپایه‌ی آخرین آمار جمعیتی، تعداد مردان مالزی یک میلیون بیشتر از زنان این کشور است.
به گزارش استار، داتوک سری دکتر محد عذیر محی الدین، آمارگر ارشد مالزی با اعلام آمار فوق گفت: جمعیت مردان مالزی در حدود ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر و جمعیت زنان کشور، ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر است. نسبت جنسی در مالزی ۱۰۷ مرد به ازای هر ۱۰۰ زن است. این یافته‌ها برپایه آمار سال ۲۰۱۸ است که از نیمه سال ۲۰۱۷ تا نیمه سال ۲۰۱۸ را در نظر گرفته است.
وی افزود: درصد مالزیایی‌های زیر ۱۴ سال از ۱/۲۴ درصد در سال ۲۰۱۷ به ۸/۲۳ درصد در سال ۲۰۱۸ رسیده است. درصد افراد بالای ۶۵ سال در همین مدت از ۳/۶ درصد به ۵/۶ درصد افزایش یافته است. همچنین بر اساس تفکیک نژادی، جمعیت مالایی‌ها و اقوام بومی مالزی ۰.۳ درصد افزایش یافته در حالی که جمعیت چینی‌ها و هندی‌ها به ترتیب ۰.۲درصد و ۰.۱درصد کاهش داشته است.

پاسخی ارسال کنید

*

*

6 + 14 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!