جنوب شرق آسیا از مهمترین اهداف داعش در آینده است

توریست مالزی – کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد، حملات در سریلانکا به خوبی نشان می دهد که گروه تروریستی داعش پس از شکست در سوریه و عراق، راهبرد خود...
توریست مالزی – کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد، حملات در سریلانکا به خوبی نشان می دهد که گروه تروریستی داعش پس از شکست در سوریه و عراق، راهبرد خود را تغییر داده به طوری که منطقه جنوبشرق آسیا یکی از مهمترین اهداف داعش در آینده است.
فرانس ۲۴: جنوب شرق آسیا از مهمترین اهداف داعش در آینده است’برونو دارو’ با بیان اینکه داعش امروز مسئولیت انفجارهای خونین سریلانکا را بر عهده گرفت، گفت: این گروه تروریستی پس از شکست سنگین در باغوز در مرز سوریه و عراق، به دکترین ابتدایی یعنی صدور راهبرد خود در سطح بین الملل بازگشته است.
به گزارش ایرنا، داعش در ماه های گذشته در اجرای این راهبرد موفقیت نسبی داشته و انفجارهای اخیر در برخی کشورهای آفریقایی و اکنون در سریلانکا، گواه این مدعا است.
وی خاطر نشان کرد: آنچه نگران کننده است برنامه ریزی این حملات انتحاری است. با توجه به تحرکات جدید داعش، کاملا مشخص است که منطقه جنوبشرق آسیا یکی از مهمترین اهداف این گروه تروریستی در آینده است. در این زمینه باید به اندونزی اشاره کرد که یکی از بزرگترین کشورهای مسلمان در این منطقه محسوب می شود.
داعش مسوولیت بمب گذاری های سازماندهی شده در سریلانکا که موجب کشته شدن ۲۵۹ تن و زخمی شدن ۵۰۰ نفر دیگر شد را به عهده گرفت. البته تاکنون مدرکی برای اثبات ادعای خود ارائه نکرده است.
دولت سریلانکا پیش از این گروه جماعت ملی توحید را عامل این حملات معرفی کرده بود ولی این گروه دست داشتن در حملات را تکذیب کرد.
مقام‌های پلیس سریلانکا روز یکشنبه اول اردیبهشت (۲۱ آوریل) از وقوع چند انفجار در این کشور آسیایی خبر دادند. این انفجار‌ها در سه شهر از جمله ‘کلمبو’ پایتخت تجاری این کشور و حین برگزاری مراسم ‘عید پاک’ در چند کلیسا و هتل به وقوع پیوست.
کلیسای ‘سنت آنتونی’ در ‘کوچچیکاده’ پایتخت تجاری سریلانکا (کلمبو) و همچنین کلیسای ‘کاتوواپیتیا’ در ‘کاتانا’ هدف انفجار قرار گرفت.
بنابر گفته پلیس سریلانکا، در هتل ‘شانگری-لا’ و ‘کینگبری’ در پایتخت تجاری این کشور هم انفجار‌هایی صورت گرفت.

پاسخی ارسال کنید

*

*

بیست − 12 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!