جهان جای بهتری برای زندگی شده است

توریست مالزی- در شرایطی که جهان با مشکلات عظیمی همچون حملات تروریستی، ناامنی، خطرات زیست محیطی و احتمال جنگ هسته‌ای مواجه است، اما موسس شرکت مایکروسافت نظر دیگری دارد. بیل...
توریست مالزی- در شرایطی که جهان با مشکلات عظیمی همچون حملات تروریستی، ناامنی، خطرات زیست محیطی و احتمال جنگ هسته‌ای مواجه است، اما موسس شرکت مایکروسافت نظر دیگری دارد.

بیل گیتس، بنیانگذار شرکت مایکروسافت و  بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس با وجود اینکه بخش اعظمی از ثروت خود را صرف امور انسان دوستانه می‌کند، نه تنها از شرایط فعلی جهان و آینده آن ابراز نگرانی نمی‌کند، بلکه به عقیده وی دنیا در حال بهتر شدن است.

از نظر بیل گیتس شاخص‌های بهبود کیفیت وضعیت زندگی در جهان امروز نسبت به گذشته رو به رشد بوده‌ است. نرخ مرگ‌ومیر کودکان زیر پنج سال از سال ۱۹۹۰ بسیار کاهش یافته و به عقیده وی تاکنون ۱۲۲ میلیون نفر از خطر مرگ در سنین کودکی نجات یافته‌اند. همچنین جمعیت کودکانی که از خدمات آموزشی پایه ابتدایی بهره می‌برند نسبت به سال ۱۹۹۰ تا ۹۰ درصد افزایش یافته است.

از نظر بیل گیتس جمعیت افراد در فقر مطلق از یک سوم جمعیت جهان در سال ۱۹۹۰ به یک دهم کاهش یافته است. بیل گیتس همچنین معتقد است که افزایش تعداد زنان فعال در مشاغل سیاسی در همه نقاط جهان نیز یک شاخص مثبت برای بهتر شدن وضعیت جهان در مقایسه با دو دهه گذشته است. عامل اصلی بدبینی مردم نسبت به وضعیت جهان در شرایط فعلی و خطرات احتمالی در آینده از نظر ثروتمندترین مرد جهان تنها رسانه‌ها هستند.


منبع: ایسنا


پاسخی ارسال کنید

*

*

پانزده − 8 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!