حضور دوباره پتروناس در ایران

مدیر ارشد اجرایی پتروناس مالزی گفت شرکت دولتی پتروناس در حال بررسی توسعه میدان نفتی عظیم ساحلی آزادگان است.
توریست مالزی – مدیر ارشد اجرایی پتروناس مالزی گفت شرکت دولتی پتروناس در حال بررسی توسعه میدان نفتی عظیم ساحلی آزادگان است.

وان زولکیفلی، مدیر ارشد اجرایی پتروناس مالزی گفت شرکت دولتی پتروناس در حال بررسی توسعه میدان نفتی عظیم ساحلی آزادگان است.

پتروناس در میان ۳۴ شرکت خارجی است که صلاحیت فعالیت در پروژه‌های بالادستی نفت و گاز ایران را دارد. این شرکت همچنین تفاهم‌نامه‌ای با ایران برای  توسعه میدان نفتی آزادگان امضا کرده است.

وان که در حاشیه کنفرانس تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان ال‌ان‌جی در توکیو صحبت می‌کرد، در پاسخ به پرسشی در مورد وضعیت مطالعات این شرکت در میدان نفتی آزادگان گفت: «در حال حاضر ما در حال مطالعه هستیم. این وضعیت ما با دیگر شرکایمان است.»

همچنین وان در پاسخ به این پرسش که آیا پتروناس در حال تشکیل کنسرسیومی با شرکت اینپکس ژاپن است، گفت: «برای گفتن این موضوع بسیار زود است.»

شرکت اینپکس در ۱۳ سپتامبر گفت هنوز ممکن است بر اساس برآوردهای جامع و راهبردهای سرمایه‌گذاری خود در مزایده میدان نفتی آزادگان شرکت کند.

این شرکت از سال ۲۰۰۴ در میدان آزادگان جنوبی با ۷۵ درصد سهام شرکت داشته است اما در سال ۲۰۰۶ سهم خود را به ۱۰ درصد کاهش داده و ان را به شرکت نفت ایران اینتر ترد منتقل کرده است.

این شرکت در سال ۲۰۱۰ با تصمیم دولت ژاپن برای اعمال تحریم علیه ایران به طور کامل از این میدان خارج شد اما این شرکت یکی از ۵ شرکتی بود که در ماه ژوئن توافق انجام مطالعات بر روی میدان آزادگان جنوبی با شرکت ملی نفت ایران امضا کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

۲ یادداشت های برای این خبر به شرح زیر می باشد.

پاسخی ارسال کنید

*

*

20 + نه =

  • abdollah ziba
    ۱ آبان ۱۳۹۶ at ۱۹:۵۸

    Since i am well experienced in construction of gas refineries & petrochems so i find myself eligebile in this field. I speak n write English fluently. I speak Hindi also fluently

    پاسخی ارسال کنید
  • abdollah ziba
    ۱ آبان ۱۳۹۶ at ۲۰:۰۳

    I welcome the cooperation of Petronas in Iran. with respect to my experience in oil n gas field , i can be very useful. I am a member in Linkedin with my full resume.

    پاسخی ارسال کنید
  • آخرین اخبار

    زیر آسمان کوالالامپور

    ^
    error: Content is protected !!