عجیب ترین حیوانات بومی مالزی

توریست مالزی – در کنار تمام فعالیت های تفریحی و جاذبه های دیدنی که در مالزی خواهید دید، باغ وحش ها و پارک های طبیعی مالزی هم هستند. این...
توریست مالزی – در کنار تمام فعالیت های تفریحی و جاذبه های دیدنی که در مالزی خواهید دید، باغ وحش ها و پارک های طبیعی مالزی هم هستند. این پارک ها و باغ وحش ها، حیواناتی را برای شما در محیط طبیعی زندگی شان به نمایش می گذارند که تاکنون در عمرتان نه دیده اید و نه نام آن ها را شنیده اید. این حیوانات بومی مالزی در جنگل های انبوه بارانی مالزی، زندگی می کنند.

خرس آفتابی | Sun bear
نام دیگر خرس آفتابی، خرس عسل هم هست. چرا که این خرس ها به شدت عاشق خوردن عسل و شیره گیاهان و درختان هستند. همچنین این حیوانات از حشرات کوچک و میوه ها هم تغذیه می کند. با مشام خود، بوی غذای مورد علاقه اش را دنبال نموده تا آن را بیابد. خرس آفتابی کوچکترین خرس دنیا هستند که رنگی سیاه دارند و در جنگل های گرمسیری و پر باران زندگی می کنند. در نتیجه این نوع از خرس، خواب زمستانی ندارد. اگر در تورهای طبیعت گردی و جنگل نوردی شرکت کرده اید یا مسیرهای جنگلی را می پیمایید، شاید در مسیرتان، یکی از این خرس های بی آزار را ببینید.



 

حیوانات بومی مالزی – مورجه خوار مالایی | Malayan Tapir
اگر به یکی از مناطق محافظت شده و پارک های طبیعی مالزی به نام تامان نگارا (Taman Negara) بروید، شما را به دیدن یکی از حیوانات عجیب دنیا می برند. مورجه خوار مالایی، یکی از عجیب ترین حیوانی است که در این جنگل ها می توانید ببینید. این حیوان دماغی دراز همانند خرطوم داشته و به دو رنگ سیاه و سفید است. بیشتر در شب ها در میان شاخ و برگ درختان پیدا می شود که به دنبال غذا می گردد.
این حیوان گیاه خوار با شامه تیزی که دارد، می تواند غذای خود را از فواصل دور تشخیص داده و پیدا کند. حرکت آن ها در جنگل ها برای پیدا کردن غذا به کندی صورت می گیرد، چرا که قدرت بینایی بسیار ضعیفی دارند و تنها با قدرت شامه خود می توانند در جنگل حرکت کنند. اگر به دنبال دیدن این حیوان هستید، در کناره های رودخانه ها، نزدیک مکان ها اقامتی و در بعضی از مناطق جنگلی می توانید آن ها را پیدا کنید.



کلوگو | Colugo
گاهی به این حیوان نام لمور پرنده را می دهند. با این حال، این حیوان هیچ ارتباطی با لمورها ندارد. این حیوان درختی در طول روز بر روی درختان استراحت می کند و در شب می توانید برق چشمان آن ها را ببینید که از تنه ای به تنه درخت دیگر می پرند. این حیوان به دلیل اینکه در میان انگشتان خود شست ندارند، چندان در بالا رفتن از درختان مهارت ندارند. با این حال، به دلیل پوستی که میان دست ها و پاهایش با بدنش وجود دارد و البته دم خود می تواند مسافت بین درختان را پرواز کند. اگر این حیوانات را نشناسید در شب ممکن است از آن ها بترسید. این حیوان را در باغ وحش های مالزی یا پارک های حفاظت شده می توانید از نزدیک ببینید.



گراز ریش دار | Bornean Bearded Pig
این گراز بیشتر به خاطر ریش هایش شناخته می شود. هر چند که اگر از روبرو به آن نگاه کنید، بیشتر به نظر می رسد که سبیل دارد. این حیوان عاشق مناطق گلی و مرطوب است. همچنین دمی ریش دار دارد. این گرازها بسیار پرجنب و جوش هستند. به طوری که ممکن است در طول یک ماه مسافتی به اندازه ۲۲ کیلومتر را طی کنند. این مسافت به نسبت جثه اش بسیار زیاد است. این حیوان به هیچ عنوان از آب ها نمی ترسد. بنابراین ممکن است که آن ها را در کنار رودخانه ها، در حال عبور از رودها و حتی در کنار سواحل دریا ببینید.



حشره چوبی به نام Phobaeticus chani
این حشره بزرگترین حشره جهان است که بسیار شبیه به چوب است. طول هر یک از این حشره ها می تواند به ۵۰ سانتی برسد. اگر به این حشره نگاهی بیندازید، انگار به شاخه های تیکه شده درختان نگاه می کنید. از این گونه حشره در جهان تاکنون سه گونه کشف شده است که اولین آن ها در جنگل های بورنئو پیدا شدند. اگر به پارک پروانه های کوالالامپور رفتید، می توانید از این حشره دیدن کنید. این پارک و موزه یکی از بهترین موزه های حشرات در کوالالامپور و مالزی است.



پرنده هورنبیل | Hornbill
یکی از زیباترین حیواناتی که با رفتن به تامان نگارا می توانید از نزدیک ببینید، پرنده ای به نام هورنبیل است. این پرنده ما بین دو منطقه کوالا تاهان (Kuala Tahan) و کوالا ترنگان (Kuala Terenggan) پرواز می کند و دیده می شود. اگر علاقه مند به پرنده نگری هستید، می توانید به منطقه کوالا تاهان بروید. این منطقه یکی از بهترین مکان های مالزی برای پرنده نگری است. پرنده هورنبیل روی درختان بسیار بزرگ لانه سازی می کند و تخم می گذارند. متاسفانه در دنیای امروز به دلیل قطع بیشتر درختان بزرگ جنگلی در مالزی، مکان و زیستگاه این پرنده در معرض نابودی است و فعالیت چندانی از این پرنده درون جنگل ها دیده نمی شود.
راهنماهایی که برای این جنگل ها و پرنده نگری تور می برند، می دانند که کجا و بر روی کدام درخت می توان هورنبیل را بیابند. در دنیا حدود هفت گونه هورنبیل وجود دارد. هورنبیلی که در مالزی زندگی می کند، جثه ای بسیار بزرگ و منقاری به رنگ نارنجی هویجی تند دارد. این پرنده را به خاطر ظاهرش به راحتی می توانید از دور تشخیص دهید.



سوندا پانگولین | Sunda Pangolin
یکی از خجالتی ترین و جذاب ترین حیوانات مالزی است. از راهنمای طبیعت گردی خود درون جنگل بخواهید که حتما این حیوان با وقار و آرام را به شما از نزدیک نشان دهد. سوندا پانگولین ها در واقع نوعی مورچه خوار هستند که چنگال های ضخیم و قوی دارند. آن ها به راحتی می توانند تپه های موریانه ها و خانه مورچه ها را پیدا کنند. زبانی بسیار بلند و چسبنده دارند تا بتوانند به راحتی غذای خود را بخورند. فلس های روی بدن آن ها از جنس مو و کراتین است. متاسفانه این حیوان در معرض خطر انقراض قرار دارد و به خاطر پوستی که دارد، بسیار شکار می شود. مردمان بومی به اشتباه اعتقاد دارند که فلس های این حیوان می تواند در درمان های دارویی و رفع رماتیسم مفید باشد. کودکان عاشق این حیوان می شوند.



منبع: الی گشت

پاسخی ارسال کنید

*

*

چهارده + هفده =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!