خانه‌های هوشمند؛ جاسوسان و هکرها در کمین شما

 توریست مالزی – کارشناسان فن‌آوری‌ اطلاعات نسبت به هک شدن اطلاعات شخصی در دنیای مجازی توسط هکرها به آنهایی که از لوازم خانگی هوشمند استفاده می کنند، هشدار می‌دهند....

 توریست مالزی – کارشناسان فن‌آوری‌ اطلاعات نسبت به هک شدن اطلاعات شخصی در دنیای مجازی توسط هکرها به آنهایی که از لوازم خانگی هوشمند استفاده می کنند، هشدار می‌دهند.



 به گزارش یورونیوز، کارشناسان فن‌آوری‌ اطلاعات و اینترنت نسبت به هک شدن اطلاعات شخصی و از دست رفتن حریم خصوصی افرادی که در خانه‌های هوشمند زندگی می‌کنند یا از لوازم خانگی هوشمند بهره می‌برند، هشدار می‌دهند.





خانه‌های هوشمند فناوری و پدیده نوظهوری است که در آنها از وسایلی استفاده می شود که بدون دخالت فیزیکی دست، عمل یا پیامی را در محیط خانه اجرا می‌کنند یا به نمایش درمی‌آورند. تلویزیون‌های هوشمند و بلندگوی هوشمند آمازون اکو نمونه‌ای ازاین لوازم هوشمند هستند.

لوازم خانگی هوشمند که برای سهولت زندگی انسان طراحی شده‌اند می‌توانند سبب بروز مشکلات امنیتی و نقض حریم خصوصی کابرانشان شوند. هکرها و جاسوسان اینترنتی که در کمین نشسته‌اند می‌توانند اطلاعات شخصی شما را ازطریق این وسایل به سرقت ببرند.

تحقیقی که به تازگی از سوی دیلویت، یکی از بزرگترین شرکت‌های خدمات حرفه‌ای در جهان، صورت گرفته نشان می‌دهد مردم بیش از پیش به موضوع امنیت اطلاعات خود اهمیت می دهند و برای کاهش نقض حریم خصوصی خود تلاش می کنند. آنان به همین علت ممکن است نسبت به استفاده از وسایل خانگی هوشمند حساس‌تر شوند و تمایل خود برای خرید آنها را از دست بدهند.

نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که ۴۰ درصد از شرکت کنندگان در این تحقیق و نظرسنجی بر این باورند که تکنولوژی‌ هوشمند بیش از حد ممکن به جزئیات زندگی آنان آگاه هستند. ۴۰ درصد از آنان نیز نگرانند که زندگیشان با وجود این لوازم رصد شود.

دیلویت همچنین در این تحقیق نشان داده که کمتر از ۲۰ درصد از مصرف کنندگان این وسایل معتقدند که در مورد خطرات امنیتی احتمالی این دستگاه‌ها به آنها اطلاع رسانی شده است و حدود ۴۰ درصد از آنان بر این باورند که در این مورد اطلاعات کافی ندارند.

به نظر می‌رسد موضوع حفظ امنیت کاربران و حریم خصوصی آنان یک چالش دو جانبه برای فروشندگان و خریداران وسایل هوشمند است. بسیاری از سازندگان این ابزار هوشمند در تلاشند تا با بالابردن ایمنی محصولات خود به مشتریانشان اطمینان بدهند که اطلاعات شخصی آنان محافظت می شود.

هزینه تمام شده محصولات هوشمند یکی از دلایل عدم بالا بودن ظریب امنیتی اغلب آنهاست. افزایش امنیت لوازم هوشمند مستلزم صرف بودجه زیادی است که قیمت تمام شده این محصولات را افزایش می دهد و از قدرت خرید مصرف کننده می‌کاهد.




پاسخی ارسال کنید

*

*

6 + دوازده =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!