خودرویی که دوچرخه‌سواران را زیر نمی‌گیرد!

توریست مالزی – یک خودروساز اسپانیایی سیستمی ابداع کرده است که در هنگام تشخیص خطر برخورد با دوچرخه‌سواران، ابتدا به راننده هشدار می‌دهد و در صورت نادیده گرفتن، خودرو...
توریست مالزی – یک خودروساز اسپانیایی سیستمی ابداع کرده است که در هنگام تشخیص خطر برخورد با دوچرخه‌سواران، ابتدا به راننده هشدار می‌دهد و در صورت نادیده گرفتن، خودرو را متوقف می‌کند.
به گزارش گیزمگ، خودروساز اسپانیایی موسوم به “سئات”(Seat)، یک سیستم ایمنی را رونمایی کرده است که به طور خودکار به رانندگان در مورد حضور دوچرخه‌سواران در جاده هشدار می‌دهد و سپس در صورت اعتنا نکردن راننده، ترمز می‌زند و خودرو را متوقف می‌کند.
این فناوری برای اولین بار روی شاسی‌بلند این کمپانی به نام “تاراکو”(Tarraco) عرضه شده است. این سیستم از طریق ۱۲۰۰ مسیر آزمایشی که ۴۵۰ سناریوی رانندگی واقعی را شبیه‌سازی می‌کرد، با استفاده از رادار جلوی خودرو به منظور تشخیص دوچرخه‌های همسو با حرکت خودرو توسعه یافت.
یک ریزپردازنده، سرعت و مسیر دوچرخه‌سواران را با خودرو مقایسه می‌کند و اگر تشخیص دهد که طی ۱.۵ تا ۲ ثانیه آتی برخورد اتفاق می‌افتد، با زدن یک زنگ قابل شنیدن و نمایش هشدار بصری در نمایشگر خودرو هشدار می‌دهد. سپس اگر راننده فورا واکنش نشان ندهد، سیستم به طور خودکار ترمز می‌کند. این اتفاق ۰.۸ تا ۱ ثانیه قبل از برخورد می‌افتد. به گفته شرکت سازنده، اگر یک راننده در جاده‌ای با سرعت ۷۲ کیلومتر در ساعت حرکت کند، خودرو در حالی که هنوز حدود ۲۰ متر تا دوچرخه‌سوار مانده است، ترمز می‌کند.
کمپانی “سئات” تاکید می‌کند که با این حال، این سیستم به معنای عدم توجه در رانندگی نیست و رانندگان همچنان باید مراقب جاده و دوچرخه‌سواران باشند.
“استبان آلکانتارا” مهندس مسئول فناوری ایمنی فعال “سئات” می‌گوید: این نوع دستیار به هیچ عنوان یک جایگزین برای راننده و رعایت احتیاط، احترام به قوانین ترافیکی، کاهش سرعت و حفظ فاصله ایمنی در هنگام عبور دوچرخه‌سواران نیست.

پاسخی ارسال کنید

*

*

5 × 1 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!