خیابان الور- بهشت غذای کوالالامپور ( Jalan Alor)

اینجا در قلب شهر کوالالامپور و کمی آن طرفتر از ازدحام خیابان بوکیت بینتانگ و مراکزخرید مدرنش, خیابانی معروف وجود دارد که بهشتی برای دوستداران غذاهای متنوع و خوشمزه محلی است !
توریست مالزی – مردم مالزی معتقدند که بهترین غذاهای محلی را همیشه نمی توان در رستوران های کولر دار و شیک پیدا کرد. اینجا در قلب شهر کوالالامپور و کمی آن طرفتر از ازدحام خیابان بوکیت بینتانگ و مراکزخرید مدرنش, خیابانی معروف وجود دارد که بهشتی برای دوستداران غذاهای متنوع و خوشمزه محلی است !

خیابان الور که در طول روز خلوت و آرام است با غروب خورشید, ناگهان به رستورانی شلوغ و بی انتها با صدها میز و صندلی پلاستیکی تبدیل میشود. دو طرف خیابان پر میشود از دکه ها و رستوران های مختلفی که بوی غذاهای اشتها آورآنها فضا را پر کرده است. در این خیابان تقریبا هر غذای چینی, مالایی و تایلندی که فکرش را بکنید یافت میشود ازساته و ماهی سوخاری و سبزیجات چینی گرفته تا نودل با پای غورباغه !

دراین محله دکه های شیرینی و اسنک های محلی و دکه های میوه های تازه نیز بسیار شلوغ و پر طرفداراند بخصوص فروشنده های میوه دوریان که این میوه عجیب را همان جا برای مشتریان باز کرده و سرو میکنند.

برای کسی که اولین بار است به این خیابان سر میزند انتخاب کردن بسیار دشوار است. در بین این دکه های رنگارنگ و متنوع , هر فروشنده ای با صدای بلند سعی در جذب مشتری برای محصولات خود رادارد و دراین میان تنها راه چاره این است که در امتداد این خیابان قدم بزنید و از دکه های مختلف بازدید کنید تا غذای مورد علاقه خود را بیابید !

رستوران ها و غذا فروشی های این خیابان اکثرا چینی هستند اما برای جذب توریست های خارجی معمولا منوی انگلیسی با عکس غذاها را دارند و شما همیشه می توانید از آنها بخواهید که بهترین و معروفترین غذای خود را برایتان بیاورند.

در این محله خارجی های زیادی را خواهید دید که نه تنها برای تجربه غذاهای اصیل محلی بلکه جهت آشنایی با فرهنگ این مردم به اینجا می آیند. بنابراین اگر آدم ماجراجویی هستید و دوست دارید مالزی را بگونه ای جدید تجربه کنید حتما برای یکبار هم که شده سری به این خیابان بزنید !

jalan-alor-street-16 (2)Jalan-Alor-jalan alorCERMD0 satay being barbequed, street food, Chinatown, Kuala Lumpur, Malaysiajalan-alor-food-street-kuala-lumpur-13

پاسخی ارسال کنید

*

*

چهار × چهار =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!