دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت اعلام شد

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی لیست دانشگاه‌های مورد تایید این وزارتخانه جهت ورودی های سال تحصیلی 18ـ2017 در رشته های علوم پزشکی را اعلام کرد.
معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی نامه ای لیست دانشگاه‌های مورد تایید این وزارتخانه جهت ورودی های سال تحصیلی ۱۸ـ۲۰۱۷ در رشته های علوم پزشکی را به دانشگاههای علوم پزشکی و نهادهای ذیربط کشوری اعلام کرد.

دکتر باقر لاریجانی با اعلام این خبر افزود : توسعه بین المللی آموزش علوم پزشکی از سال گذشته و در قالب برنامه های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی مورد توجه ویژه قرار گرفته و در همین راستا  جهت ساماندهی مراودات بین المللی برنامه های ویژه ای پیگیری می شود.

وی به مسئولیت حوزه آموزش وزارت بهداشت به عنوان متولی تربیت و تامین نیروی انسانی مورد نیاز نظام سلامت کشور اشاره کرد و گفت: در این حوزه علاوه بر تربیت نیروی انسانی در داخل کشور، ارزیابی دانشگاههای خارجی و مدارک دانش آموختگان این دانشگاهها نیز صورت می­گیرد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: بهره برداری از استانداردهای معتبر بین المللی در ارزیابی دانشگاههای خارجی و مدارک تحصیلی فارغ التحصیلان این دانشگاهها می تواند زمینه های ارتقای نظام سلامت کشور همگام با مجامع بین المللی را فراهم آورد.

دکتر لاریجانی اضافه کرد: در حوزه علوم پزشکی علاوه بر بررسی های ویژه وزارت بهداشت، نظام های رتبه بندی QS، Timesو Shanghaiکه بعضا از پراستنادترین نظام های رتبه بندی جهانی است ملاک عمل قرار می گیرد و سالانه فهرست دانشگاههای خارجی مجری آموزش علوم پزشکی که مورد تایید می باشند تعیین می شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت اظهار داشت: اکنون که در آستانه سال تحصیلی ۱۸ ـ ۲۰۱۷ هستیم، لیست دانشگاههای خارجی مورد تایید جهت ورودی های رشته های علوم پزشکی در این سال تحصیلی استخراج شده و در ارزشیابی مدارک این افراد ملاک عمل قرار خواهد گرفت.

دکتر لاریجانی گفت: حوزه علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار است و بالطبع علاوه بر استانداردهای جهانی ملاحظات ویژه این حوزه نیز در تعیین دانشگاههای معتبر جهانی ملاک عمل قرار می گیرد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت اذعان داشت: در تعیین لیست مورد تایید سال تحصیلی ۱۸ـ۲۰۱۷ علاوه بر ملاک های داخلی، ۷۰۰ دانشگاه برتر OS، ۸۰۰ دانشگاه برتر Timesو ۵۰۰ دانشگاه برتر Shanghaiدر تعیین فهرست نهایی مدنظر قرار گرفته شده است.

دکتر لاریجانی گفت: این لیست پس از تایید وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در دویست و بیست و پنجمین جلسه شورای عالی ارزشیابی مدارک دانش آموختگان خارج از کشور که در تاریخ ۲۷ مهرماه ۱۳۹۵ برگزار شد مطرح و تصویب شد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد: لیست دانشگاههای مورد تایید وزارت بهداشت سالیانه مورد بازنگری قرار می گیرد و از سال تحصیلی ۱۸ـ۲۰۱۷ صرفا دانشگاههای موجود در این لیست جهت ادامه تحصیل مورد تایید بوده و تنها مدارک صادره از این دانشگاهها طبق ضوابط قابل ارزشیابی می باشند.

جهت مطالعه فهرست جدید می توانید بر روی فایل زیر کلیک کنید.

universities-2017-18

پاسخی ارسال کنید

*

*

2 × پنج =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!