دانش آموز ایرانی درمالزی ۳ مدال علمی کسب کرد

توریست مالزی- یک دانش آموز دختر ایرانی مقیم مالزی درسال جاری موفق به کسب سه مقام ملی علمی درسطح این کشور جنوب شرق آسیا شد. به گزارش ایرنا، ‘پارمیس...
توریست مالزی- یک دانش آموز دختر ایرانی مقیم مالزی درسال جاری موفق به کسب سه مقام ملی علمی درسطح این کشور جنوب شرق آسیا شد.
به گزارش ایرنا، ‘پارمیس مرشدی’ دانش آموز سال نهم یک مدرسه بین المللی در کوالالامپور مالزی است که سه مدال طلا و نقره در رشته های المپیاد ریاضی و علمی را که مسابقات آن سال جاری برگزار شد، به دست آورده است.
مدال نقره المپیاد ریاضی Singapore Asian school math olympiad ‘sasmo’ ، مدال نقره کانگارو kangaroo math competition تحت عنوان kmc و مدال طلای المپیاد ریاضی Asian silence math Olympiad یا Asmo ، عناوین علمی کسب شده مسابقات برگزار شده در مالزی بوده که مرشدی در آنها مقام آورده است.
مرشدی همچنین امسال در آزمون انجمن بین‌المللی تیزهوشان (منسا)Mensa نیز شرکت کرد و با توجه به نتایج به دست آمده به عضویت این جمعیت بین المللی درآمد. وی سال گذشته نیز موفق به کسب چند مدال مختلف مسابقات ملی و بین المللی ریاضی این کشور جنوب شرق آسیا شده بود. مرشدی پیشتر مدال برنز رقابت های بین المللی المپیاد ریاضی آسیا (AIMO) را نیز به دست آورده بود.
این دختر دانش آموز متولد قزوین است و سال های اول و دوم آموزش خود را در مقطع دبستان در ایران گذارنده و پس از آن در مالزی ادامه تحصیل داده است. وی در ۷ سال گذشته توانایی علمی خود در زمینه ریاضی را با حضور در آزمون های مراکز بین المللی به منصه ظهور رسانده است.
مرشدی گفت: تلاش دارم با موفقیت در زمینه های علمی برای کشورم افتخارآفرینی کنم. مرشدی همچنین تلاش های مستمری در آموزش زبان های انگلیسی و فرانسه نیز داشته و به گفته خودش درتلاش برای شرکت در عرصه های بالاتر رقابت های بین المللی علمی در جهان است.
وی با تاکید براینکه تمام تلاش خود را برای درخشش در رشته های علمی به عنوان یک دانش آموز ایرانی به کار خواهد گرفت، امیدوار است بتواند در آینده در یکی از رشته های پزشکی افتخارات بیشتری برای کشور کسب کند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

یک × 5 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!