درخت نخل نیپایا Nipah Seed

توریست مالزی – این درختان که در کشور مالزی یافت می‌شوند، به خاطر بدنه تنومندشان مشهور بوده و به همین دلیل ارزش بالایی دارند. برگ‌های این درخت می‌توانند برای...
توریست مالزی – این درختان که در کشور مالزی یافت می‌شوند، به خاطر بدنه تنومندشان مشهور بوده و به همین دلیل ارزش بالایی دارند. برگ‌های این درخت می‌توانند برای ساخت سقف مورد استفاده قرار گیرند، ریشه نیپا می‌تواند در فرایند تخمیر نوشیدنی های الکلی به کار گرفته شود.

اگر ریشه نیپا را به حال خود رها کنید، بعد از گذشت ۱۰ روز به سرکه تبدیل خواهد گشت. این میوه رنگ شاه‌بلوطی دارد و روی ساقه رشد می‌کند. مغزهای چوبی این درخت در ظاهر کروی هستند. کل این میوه اندازه‌ی یک توپ فوتبال است و هر مغز حدود ۶ تا ۸ اینچ طول دارد.‌‌ هر میوه‎ی چوبی، مغزی شیرین و ژله مانند دارد و در دسرها به کار می‌رود. این ژله از میوه‌های نارس درخت نخل جمع‌آوری می‌شود.

عصاره‌ی میوه‌ی نارس درخت نخل نیپا غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها است. ژله‌ی نیپا در میوه‌های نارس نرم، سفید و آبدار است؛ اما در میوه‌های رسیده، این گوشت سفت و به رنگ سفید شیری است. هنگامی‌که این میوه برسد، مغز از ساقه‌ی درخت جدا شده و به زمین می‌افتد.

پاسخی ارسال کنید

*

*

1 × یک =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!