درخشش تیم دانش آموزی ایران در مسابقات جهانی ریاضی سنگاپور

تیم 21 نفره دانش آموزی ایران در سیزدهمین دوره رقابت های جهانی وحدت ریاضی در سنگاپور و در مسابقه با دانش آموزان 13 کشور جهان 21 مدال طلا، نقره و برنز کسب کردند.
توریست مالزی- تیم ۲۱ نفره دانش آموزی ایران در سیزدهمین دوره رقابت های جهانی وحدت ریاضی در سنگاپور و در مسابقه با دانش آموزان ۱۳ کشور جهان ۲۱ مدال طلا، نقره و برنز کسب کردند.

در این مسابقات علم ریاضی سنگاپور که از چهارم اوت (۱۳ مرداد) آغاز شد، حدود یکهزار و ۴۰۰ دانش آموز از ۱۳ کشور جهان به رقابت پرداختند و دانش آموزان ایرانی موفق به کسب ۶ مدال طلا، ۱۲ مدال نقره و ۳ مدال برنز شدند.

امیرمحمد محقق دولت آبادی، کیان کیانی راد، پوریا زارعی، امیر حسین کوتاهی، سید آریان وهاب پور و آرین علوی رضوی راوری در سیزدهمین دوره مسابقات جهانی وحدت ریاضی در سنگاپور موفق به کسب ۶ مدال طلا برای تیم ریاضی دانش آموزان ایران شدند.

سید رستا جاهد، سید آرمین وهاب پور، پارسا کیا، آریا واحدی، سید ایلیا حسنی، امیر محمد مومن آبادی، آروین امیرحسینی، آراد اکبری، علی حنفی، محمد مهدی حصیری، علی امینیان تبریزی و آرشیا فرج اللهی نیز مدال نقره این مسابقات را به تیم دانش آموزی ایران اختصاص دادند. امین بیدختی، آرتین فرج اللهی و سید عرفان میرعنایت نیز با کسب ۳ مدال برنز برای تیم کشورمان افتخارآفرینی کردند.

تیم ایران را در این رقابت علمی، دانش آموزان پایه های چهارم تا هشتم تشکیل می دادند که همه دانش آموزان موفق به کسب یکی از افتخارات مدال طلا، نقره و یا برنز این مسابقات شدند.

در این مسابقه دانش آموزان کشورهای ایران، چین، استرالیا، کره جنوبی، سنگاپور، فیلیپین، هند، مالزی، اندونزی، تایلند، ویتنام، هنگ کنگ و لائوس حضور داشتند.

تیم چین در این رقابت ها که روز سه شنبه پایان یافت ۳۰ طلا، ۴۵ نقره و ۹۹ مدال برنز کسب کرد و تیم تایلند نیز صاجب ۱۸ مدال طلا، ۳۵ نقره و ۵۵ مدال برنز شد.

تیم سنگاپور نیز ۱۵ مدال طلا کسب کرد.

تیم دانش آموزی ایران سال گذشته نیز در دوازدهمین دوره رقابت های جهانی وحدت ریاضی در سنگاپور موفق به کسب سه مدال طلا، ۵ مدال نقره، ۱۵ مدال برنز و سه دیپلم شد.

تیم ۲۶ نفره دانش آموزی ایران سال گذشته شامل ۱۴ دانش آموز دختر مستعد و منتخب از مدارس استعدادهای درخشان در مقطع متوسطه و ۱۲ دانش آموز پسر از این مدارس ایران با حدود یکهزار و ۲۰۰ دانش آموز از کشورهای مختلف جهان به رقابت پرداختند و موفق به کسب ۲۳ مدال شدند.

تیم های ایران در پنج دوره این مسابقات جهانی ریاضی دانش آموزی ۷۴ مدال کسب کرده اند که ۲۱ مدال آن طلا است.

منبع: ایرنا

پاسخی ارسال کنید

*

*

بیست + 20 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!