درخشش هنر ایرانی در نمایشگاه مالزی و شرق آسیا

توریست مالزی –  تابلوهای سه بعدی نقوش اسلیمی استاد ایرانی با سبکی بدیع و رنگ و لعابی جدید در شرق آسیا و نمایشگاه موزه هنرهای اسلامی کوالالامپور خوش درخشید. ...
توریست مالزی –  تابلوهای سه بعدی نقوش اسلیمی استاد ایرانی با سبکی بدیع و رنگ و لعابی جدید در شرق آسیا و نمایشگاه موزه هنرهای اسلامی کوالالامپور خوش درخشید. 
استاد هنرمند محمد کاوند در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در کوالالامپور گفت: گره بندی ، شمسه ، ترنج و همه نقوش زیبای هنر اسلیمی را در قالب طرحی نو در لایه های سه بعدی با تلفیق سرامیک ، چوب ، کاشی ، شیشه و آینه ، رنگ و پخت و لعابی جدید ارائه کرده ام.  وی به تابلو های فاخر و چشم نواز ستایش ، اجابت و فاطیما اشاره کرد و افزود: سوره مبارکه حمد ، آیه “ادعونی استجب لکم” و فراز های بلند برخی از ادعیه منسوب به ائمه معصوم (ع) در تابلوهای مذکور شده است. 
کاوند از تابلو زیبای “اسماءالحسنی” به عنوان شاهکاری هنری یاد کرد که مورد استقبال بسیاری از علاقه مندان هنر ایرانی – اسلامی در شرق آسیا قرار گرفته است. 
وی از برگزاری شصت نمایشگاه فردی و گروهی در کشورهای برونئی ، اندونزی و مالزی خبر داد و گفت: گردشگران فرانسوی ، آمریکایی و آفریقای جنوبی علاوه بر کشورهای آسیای شرقی ،خریدار این تابلوهای سه بعدی هستند. 
کاوند تصریح کرد : به برکت این هنر زیبا و فاخر ایرانی – اسلامی موفق شده ام آیات نورانی کلام وحی را در قالب طرح هایی روحبخش و معنوی به علاقمندان مسیحی ، یهودی و غیر مسلمان بفروشم. وی در بخش دیگری از آثار هنری خود با هدف معرفی نمادهای تاریخی و فرهنگی به طرح معماری فاخر ایرانی – اسلامی نظیر طرح گنبد سلطانیه زنجان پرداخته است. این استاد ایرانی از تابلوهای جدید و مبتکرانه دیگری نظیر ترکیب چوب ، سرامیک و پارچه بومی “ترمه یزد” خبر داد و گفت: همواره به فکر پویایی این هنر دیرین و کهن برای جذب بیشتر مخاطبان آن در سراسر دنیا هستم. نقوش اسلیمی پرداخت شده و به اوج رسیده استاد کاوند به عنوان طرحی بدیع و نو در عرصه هنر ایرانی – اسلامی بر فراز گنبد و ستون دارالقرآن و شبستان های چند مسجد در مالزی و کره جنوبی خوش می درخشد. قاب های فاخر هنرمند کشورمان در موزه هنرهای اسلامی مالزی از امروز به مدت یک هفته پذیرای علاقمندان و دوستداران هنر اصیل ایرانی – اسلامی است.

پاسخی ارسال کنید

*

*

4 × 2 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!