درمان اصلی دیابت نوع ۲ کشف شد: کاهش وزن!

توریست مالزی – محققان بریتانیایی به تازگی اعلام کرده‌اند که دیابت نوع ۲ نوعی واکنش بدن به انباشت بیش از حد چربی در کبد و لوزالمعده است. به گزارش...
توریست مالزی – محققان بریتانیایی به تازگی اعلام کرده‌اند که دیابت نوع ۲ نوعی واکنش بدن به انباشت بیش از حد چربی در کبد و لوزالمعده است.

به گزارش دویچه وله به نقل از نشریه نیوزویک؛ دکتر روی تیلور، متخصص بیماری‌های غدد و استاد دانشکده پزشکی دانشگاه نیوکاسل که هدایت این تحقیق را به عهده دارد می‌گوید: اکنون ما می‌توانیم دیابت نوع ۲ را به عنوان یک بیماری ساده در نظر بگیریم؛ یک وضعیت پزشکی که با کاهش موثر وزن و کاهش سطح چربی‌های بدن قابل درمان است.

وقتی لوزالمعده چربی زیادی را در خود جمع می‌کند، سلول‌های بتای تولیدکننده انسولین نمی‌توانند به خوبی عمل کنند، به‌علاوه، زمانی که کبد با چربی پر شده باشد گلوکز بیش از حدی را تولید و به جریان خون آزاد می‌کند. این وضعیت باعث ابتلای فرد به دیابت نوع ۲ می‌شود.

با این حال، این وضعیت قابل برگشت است. دانشمندان یک رویکرد دو مرحله‌ای را برای بهبود بیماران پیشنهاد می‌کنند. ابتدا، آن‌ها اتخاذ یک رژیم کم‌کالری بدون ورزش را پیشنهاد می‌کنند. همچنین در مرحله دوم، افزایش اندک کالری مصرفی و افزودن ورزش روزانه را توصیه می‌کنند. این روند می‌تواند در نهایت باعث بهبودی بیمارانی شود که سابقه بیماری آنها کمتر از ۱۰ سال باشد. دکتر تیلور تاکید می‌کند که بعد از گذشت ۱۰ سال، درمان سخت‌تر می‌شود.

در سال ۲۰۱۶ دیابت باعث مرگ ۱.۶ میلیون نفر شد. براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی (WHO) تعداد مبتلایان به دیابت از سال ۱۹۸۰ بیش از سه برابر شده است.

پاسخی ارسال کنید

*

*

10 + نه =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!