در نمایشگاه بین المللی خودروی ژنو ۲۰۱۸ چه خبر است؟ + فیلم

توریست مالزی چه ماشینهای شاسی بلند دوست باشید و چه صرفا بدنبال وسیله نقلیه باشید در نمایشگاه ژنو چیزهای جالبی برای شما هست به گزارش یورونیوز، نمایشگاه بین المللی...



توریست مالزی چه ماشینهای شاسی بلند دوست باشید و چه صرفا بدنبال وسیله نقلیه باشید در نمایشگاه ژنو چیزهای جالبی برای شما هست







به گزارش یورونیوز، نمایشگاه بین المللی خودرو در ٰژنو مهمترین رویداد حوزه وسایل نقیله موتوری در اروپاست. در هشتاد و هشتمین نمایشگاه امسال چه خبر است؟ و از چه خودروهایی در نمایشگاه رونمایی شده است؟




نمایشگاه خودروی ژنو در تسخیر خودروهای الکتریکی


در هشتاد و هشتمین دوره نمایشگاه خودروی ژنو، خودروهای الکتریکی بیش از همه دیده می شود. «کانسپت ۲» (Concept 2) ساخته کمپانی «کروات ریماک» یکی از خودورهای الکتریکی است. سرعت «Concept 2» تا ۴۱۲ کیلومتر بر ساعت می رسد. مارتا لانگین مسئول بازاریابی ریماک می گوید: «شتاب Concept 2 باورنکردنی است. و سرعتش در ۱٫۹۷ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می رسد.»

کمپانی های دیگر در نمایشگاه امسال هم از خودرورهای الکتریکی رونمایی کردند. خودروی الکتریکی سه چرخ «EV3» ساخته شرکت خودروسازیبریتانیایی موسوم به «مورگان» از شگفتی های نمایشگاه امسال بود. کمپانی مورگان یکی از سنتی ترین شرکتهای خودروسازی است.

جوناتان ولز، مدیر بخش طراحی کمپانی مورگان در اینباره که چرا این کمپانی خودروهای برقی طراحی کرده است، می گوید: «کاملا درست است. اما امروز در دنیای خودروسازی نمی توان ماشین های برقی را نادیده گرفت. الکتریکی شدن خودروها اتفاقی است در سطح جهانی که ما نیز باید حواسمان به آن باشد. برای کمپانی مورگان در نظر گرفتن این نکته اهمیت زیادی دارد.»

غول های خودروسازی در جهان هم به همین سمت می روند. «جگوار» اولین سازنده خودروی تمام برقی SUV (شاسی بلند) است. مدل I-PACEاین کمپانی میتواند با مدل ایکس کمپانی تسلا Model X رقابت کند.

طراحان I-PACE می گویند با رهایی از محدودیت جا دادن موتور سنتی درون خودرو ، فضای بیشتری برای راننده وجود دارد.

یان کالوم مدیر بخش طراحی جگوار می گوید: «باتری در نیمه پایینی خودرو است. موتورهای الکتریکی در جلو و عقب خودرو قرار گرفته و با چرخ ها هم محور هستند. در بالای اینها مبدل جریان مستقیم به جریان متناوب (اینورتر) و شارژکننده قرار داده ایم. به جز این برای طراحی خودرو آزادی کامل داریم.»

امسال توجه ها عمدتاً متوجه خودروهای الکتریکی است. اما یکی دیگر از چیزهایی که زیاد دیده می شود، خودروهایی کانسپت پایدار است که برای سفر شهری دسته جمعی استفاده می شود و به راننده نیاز ندارد.

خودرو EZ-Go نوعی ربات تاکسی است که شرکت رنو برای کاهش ازدحام شهری طراحی کرده است. یکی از مسئولان غرفه شرکت رنو در نمایشگاه بین المللی خودرو ژنو می گوید: «سیستم رنو EZ-Go چشم انداز ما درباره سفرهای شهری است. این سفرهای شهری به صورت خدماتی عرضه می شود که در آن مسافران از خودرو مشترک استفاده می کنند و شما دیگر صاحب خودرو نیستید. خودرو راننده و فرمان ندارد و مسیرش را در شهر با استفاده از نرم افزار پیدا می کند.»

 

تویوتا می گوید که فروش خودروهای دیزلی را در اروپا متوقف می کند


درحالی از خودروهای بدون راننده و خودروهای برقی صحبت می شود که صنعت خودروسازی با رسوایی های مربوط به میزان غیرمجاز گازهای خروجی خودروهای دیزل روبروست. کمپانی تویوتا در نمایشگاه ژنو اعلام کرد که فروش خودروهای دیزلی را در اروپا متوقف خواهد کرد.


شرکت پژو، خودروی ۵۰۸ ویژه مدیران را در نمایشگاه خودروی ژنو به نمایش گذاشت. شعار پژو برای ارائه این خودرو این است: باید به مشتری آن چیزی را ارائه کرد که بیشتر دوست دارد. ٰژان فیلیپ ایمپراتو یکی از مسیولان ارشد پژو می گوید: «انتخاب موتور به نیازهای شما و قوانین کشوری و شهری بستگی دارد. مثلا مدل ۲۰۸ را می خرید و می گویید “ماشین کاملاً الکتریکی می خواهم” یا می گویید “فروشنده هستم و خیلی سفر می کنم اما باز هم می خواهم که خودروی من دیزلی باشد” یا “در شهر زندگی می کنیم و زیاد رانندگی نمی کنم و خودروی بنزینی می خواهم”.»



البته در چنین نمایشگاه هایی هنوز هدف این است که بیننده را مجذوب کند. اما آیا تولیدکنندگان خودرو در این نمایشگاه، خودرو هم می فروشند؟ این سوال را از مدیر بخش طراحی کمپانی فرانسوی «آلپین» می پرسیم.

آنتونی ویلان مدیر طراحی شرکت «آلپین» می گوید: «این خودروها برای فروش اینجا هستند. در نمایشگاه ژنو مشتریان زیادی وجود دارد، کسانی که به دنبال ماشین های شاسی بلند هستند.»

نمایشگاه بین المللی خودرو ژنو از هشتم مارس شروع شده و تا ۱۸ مارس ۲۰۱۸ (۱۷ اسفند ۱۳۹۶) ادامه دارد.






پاسخی ارسال کنید

*

*

دو × 4 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!