دزدان دریایی در آب‌های مالزی

دزدان دریایی با حمله به یک نفتکش تایلندی حامل بیش از سه میلیون و 800 هزار لیتر سوخت در آب‌های مالزی، یک میلیون و 500 هزار تن از محموله این کشتی را سرقت کردند.
توریست مالزی – دزدان دریایی با حمله به یک نفتکش تایلندی حامل بیش از سه میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر سوخت در آب‌های مالزی، یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن از محموله این کشتی را سرقت کردند.

تارنمای ‘مالای میل آنلاین’ به نقل از ‘پورنچای پینتونگ’ فرمانده نیروی دریایی تایلند اعلام کرد که این حادثه روز جمعه در آبهای سواحل ‘کوانتان’ مالزی رخ داده است.

کشتی این سوخت را از سنگاپور به ‘سونکهلا’ در تایلند منتقل می کرد.

پورنچای پینتونگ، فرمانده نیروی دریایی تایلند، دزدان مسلح شبانه با وارد شدن به عرشه کشتی، کاپیتان و ۱۶ خدمه را گروگان گرفتند و سپس نسبت به تخریب تجهیزات ارتباطی اقدام کردند.

این مقام تایلندی خواستار هوشیاری همه کشتی ها در منطقه شد.

نیروی دریایی تایلند همچنین با ارسال کشتی هایی به ‘پولائو تیکوس’ که کشتی سرقت شده اکنون در آنجا لنگر انداخته خواستار انجام تحقیقات و بازرسی از این کشتی شد.

این کشتی در حالی هدف دزدان دریایی قرار گرفت که اندونزی، مالزی و فیلیپین پس از ماه ها گفت وگو در خصوص عملیات گشت زنی در آب های مشترک با یکدیگر به توافق نهایی رسیدند و این عملیات از اوایل هفته گذشته آغاز شد.

این سه کشور که در ابتدا هدف از گشت مشترک دریایی را مقابله با دزدان دریایی عنوان کرده بودند، در هفته های گذشته و با توجه به وقوع بحران شهر ‘مراوی’ در جنوب فیلیپین توجه خود را به تردد احتمالی تروریست ها در منطقه نیز معطوف کردند.

در بحران شهر ‘مراوی’ صدها تروریست حامی گروه تروریستی داعش این شهر را هدف حملات خود قرار دادند که این حملات با وجود مقابله ارتش با آنها همچنان ادامه دارد.

منبع: ایرنا

پاسخی ارسال کنید

*

*

چهارده − چهار =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!