دستگیری سرکرده و ۷ عضو گروه تروریستی ابوسیاف در کوالالامپور

پلیس مالزی یک سرکرده گروه تروریستی ابوسیاف و 7 عضو این گروه مرتبط با گروه تکفیری داعش را در کوالالامپور، پایتخت این کشور جنوب شرق آسیا دستگیر کرد.
توریست مالزی – پلیس مالزی یک سرکرده گروه تروریستی ابوسیاف و ۷ عضو این گروه مرتبط با گروه تکفیری داعش را در کوالالامپور، پایتخت این کشور جنوب شرق آسیا دستگیر کرد.

تارنمای روزنامه ‘استار’ روز یکشنبه اعلام کرد برخی از ۸ مظنون مالزیایی و فیلیپینی مرتبط با گروه تروریستی ابوسیاف که در مرکز کوالالامپور دستگیر شدند، نیروی امنیتی و یا داوطلب مدنی بودند.

یک منبع پلیس مالزی که نامش فاش نشده است، اعلام کرد که ‘حجار عبدالمبین’ مشهور به ابوعصری در عملیات روز چهارشنبه گذشته بازداشت کرده است.

براساس این گزارش، ‘حجار’ که در اصل فیلیپینی است به همراه یک فیلیپینی دیگر و ۶ مالزیایی از ایالت صباح که دارای مرز مشترک آبی با فیلیپین است، در این عملیات بازداشت شده اند.

حجار معروف به ‘ابوعصری’ ۲۵ ساله عضو گروه آدم ربایان وابسته به ابوسیاف است که ده ها گردشگر و ملوان خارجی را طی سال های اخیر ربوده و در قبال دریافت باج آزاد و یا سر برخی را قطع کردند.

بر اساس این گزارش، مالزیایی هایی که در آستانه روز ملی این کشور بازداشت شدند نیز اهل شهر ‘سانداکان’ ایالت صباح هستند که در کوالالامپور مشغول به کار بودند.

گفته می شود ‘ابوعصری’ از سال ۲۰۱۵ و پس از دیدار با برخی از حامیان گروه تروریستی داعش وارد مالزی شده بود.

‘ابوسیاف’ از گروه های تروریستی بدنام در منطقه جنوب شرق آسیا است که علاوه بر قطع سر و بمب گذاری، با آدم ربایی اقدام به باج خواهی می کند.

این دستگیری، آخرین مورد از بازداشت افراد متهم به فعالیت های تروریستی در مالزی است که از سال ۲۰۱۳ تاکنون بخشی از توجه نیروهای امنیتی مالزی را به خود معطوف داشته و این نیروها تاکنون بیش از ۳۰۰ نفر را به اتهام دست داشتن در فعالیت های تروریستی بازداشت کرده اند.

تروریست های مرتبط با داعش در حالی که نیروهای مسلح فیلیپین ۲۳ مه (دوم خرداد) در تلاش برای دستگیری ‘ایسنیلون توتونی هاپیلون’ یا ‘ابوعبدالله الفیلیپینی’ سرکرده گروه تروریستی ابوسیاف در شهر مراوی بودند، بخشی از این شهر را اشغال کردند و اکنون بخشی از شهر پس از بمباران‍ها به تلی از خاک تبدیل شده است.

‘هاپیلون’ رهبر گروه تروریستی ابوسیاف که تاکنون چند بار خبر هلاکت وی منتشر شده است با اقدام به آدم ربایی گردشگران خارجی و ملوانان و دریافت باج تلاش می کند به تامین مالی عملیات تروریستی این گروه بپردازد.

این گروه تروریستی در دهه ۹۰ میلادی با کمک ‘اسامه بن لادن’ و توسط ‘عبدالرزاق جنجلانی’ یک واعظ اهل فیلیپین که در عربستان تحصیل کرده است، شکل گرفت و اکنون مرتبط با داعش است.

منبع: ایرنا

پاسخی ارسال کنید

*

*

9 + 8 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!