دستگیری شش تروریست داعش/تلاش برای حمله به مسجد شیعیان

مقامات مقابله با تروریسم مالزی 6 متهم به نقش داشتن در فعالیت های مرتبط با گروه ترویستی داعش را بازداشت کردند.
توریست مالزی – مقامات مقابله با تروریسم مالزی ۶ متهم به نقش داشتن در فعالیت های مرتبط با گروه ترویستی داعش را بازداشت کردند.

این ۶ شهروند مالزی در فاصله ۲۴ ماه مارس تا ۲۵ آوریل (۴ فروردین تا ۵ اردیبهشت) بازداشت شده اند که ۲ تن از آن ها زن هستند.

خالد ابوبکر، بازرس کل پلیس مالزی روز چهارشنبه با اعلام جزئیات اطلاعات دستگیرشدگان گفت که یکی از مردان متهم در روز پنجم اردیبهشت در ‘پینانگ’ دستگیر شده است. وی ۴۱ ساله و بیکار است و از طریق ۱۵ حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی فیس بوک نسبت به تبلیغ گروه تروریستی داعش از سال ۲۰۱۴ تاکنون فعالیت می کرد.

به گفته بازرس کل پلیس مالزی، این فرد همچنین قصد داشت یک مسجد شیعیان را در پینانگ هدف حمله قرار دهد.

دو متهم تروریستی دیگر در مالزی ۲۶ و ۴۱ ساله هستند که به دلیل قاچاق اسلحه از جنوب تایلند به مالزی در ایالت ‘کلانتان’ دستگیر شده اند.

محمد مضفی عارف بن جونیدی ۲۷ ساله متهم دیگری است که با سه اسلحه به جنوب تایلند فرار کرده بود، اما در نهایت توسط نیروهای امنیتی مالزی بازداشت شد.

متهم دیگری که چهارم آوریل (۱۵ فروردین) در فرودگاه بین الملی شهر کوالالامپور بازداشت شد، دانشجوی دختری است که قصد داشت از طریق مالزی به ترکیه برود و سپس به گروه تروریستی داعش محلق شود.

براساس اطلاعات رسانه های محلی مالزی، این متهم که در یک دانشگاه خصوصی مالزی در رشته علوم آزمایشگاهی تحصیل می کرد، ماه اوت سال گذشته به ترکیه سفر کرده بود و در حالی که در این کشور منتظر دریافت اطلاعات نحوه ورود به سوریه بود، توسط نیروهای امنیتی ترکیه بازداشت شده بود.

محمد وندی محمد جدی تروریست مالزیایی که همسر وی اوایل هفته جاری خبر کشته شدن وی را اعلام کرد، قصد انتقال اطلاعات نحوه ورود به سوریه را به این دانشجوی مالزیایی داشته است.

یک مرد ۴۱ ساله و بیکار که پیشتر نیز با داعش همکاری داشته در ایالت ‘مالاکا’ و یک زن ۳۲ ساله دستیار مکانیک در کار خانه ای در ایالت ‘جوهور’ به دلیل تبلیغ داعش از طریق ‘گوگل پلاس’ از دیگر بازداشت شدگان مالزیایی هستند.

مالزی تاکنون بیش از ۳۰۰ نفر را به اتهام فعالیت های تروریستی مرتبط با گروه داعش بازداشت کرده است، رقمی که از سال ۲۰۱۳ تاکنون همچنان رو به افزایش است.

منبع: ایرنا

پاسخی ارسال کنید

*

*

16 + 19 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!