دستگیری هزاران نفر در مالزی به دلیل نقض قوانین مربوط به کرونا

توریست مالزی – پلیس مالزی از دستگیری هزاران نفر در این کشور به خاطر عدم رعایت مقررات تردد اعمال شده به خاطر شیوع ویروس کرونای جدید خبر داد. به...
توریست مالزی – پلیس مالزی از دستگیری هزاران نفر در این کشور به خاطر عدم رعایت مقررات تردد اعمال شده به خاطر شیوع ویروس کرونای جدید خبر داد.

به گزارش «صدای آمریکا» پلیس مالزی تاکنون بیش از چهار هزار تن را به دلیل نقض قوانین مرتبط به منع تردد در سطح شهر به خاطر کرونا بازداشت کرده و اینک بعد از فیلیپین یکی از سخت ترین قوانین را در این زمینه در شرق آسیا اجرا می کند.

ماموران پلیس فیلیپین روز شنبه یکی از شهروندان این کشور را به دلیل ماسک نزدن، بی توجهی به مقررات ویژه کرونا و پرخاشگری به نیروهای امنیتی با ضرب گلوله کشتند.

پلیس مالزی صدها موانع عدم تردد و ایستگاه های بازرسی ایجاد کرده و هزاران نفر را دستگیر کرده است. پلیس این کشور اعلام کرده که تاکنون ۴۱۸۹ نفر را از ۱۸ مارس (۲۸ اسفند ۹۸) تاکنون به دلیل نقض قوانین بازداشت کرده است.

در این کشور شماری از مردم یک قبیله بومی از بیم ابتلا به ویروس کرونا به جنگل‌ها پناه برده‌اند. یکی از این افراد به خبرگزاری «رویترز» گفت: «در حال بازگشت به جنگل‌ها هستیم تا خود را ایزوله کنیم و غذا پیدا کنیم».

مردم این قبیله به‌دلیل فقر شدید و سوءتغذیه نسبت سایر مردم مالزی آسیب‌پذیری بیشتری نسبت به ویروس کرونا دارند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

13 + 8 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!