دستگیری یک ایرانی در آلمان به جرم رهبری باند قاچاق مواد مخدر

توریست مالزی – یک ایرانی ۶۳ ساله به اتهام رهبری یک باند بزرگ قاچاق مواد مخدر در آلمان دستگیر شد. او سال‌ها پیش به آلمان آمده بود و پناهندگی...
توریست مالزی – یک ایرانی ۶۳ ساله به اتهام رهبری یک باند بزرگ قاچاق مواد مخدر در آلمان دستگیر شد. او سال‌ها پیش به آلمان آمده بود و پناهندگی سیاسی دریافت کرده بود. کار این باند، قاچاق مواد مخدر به ژاپن، استرالیا و آمریکا بوده است.


به گزارش خبرگزاری آلمان، روز جمعه ۲۷ آوریل (۷ اردیبهشت) از دستگیری عده‌ای از اعضای یک باند بزرگ قاچاق مواد مخدر در ایالت نورد راین وستفالن آلمان خبر داده است. رهبری و هدایت این باند با یک ایرانی ۶۳ ساله بوده است. این فرد پس از انقلاب به آلمان آمده بود و از این کشور تقاضای پناهندگی سیاسی کرده بود. این شهروند ایرانی-آلمانی برای رد گم کردن در یک آپارتمان کوچک در نزدیکی ایستگاه قطار شهر دوسلدورف زندگی می‌کرده است. بازجویی از ۴۰ فرد مظنون به فعالیت در این باند قاچاق مواد مخدر آغاز شده است. ۸ نفر از آنان برای بررسی‌های بیشتر در حبس به سر می‌برند.

 




قاچاق مواد مخدر از آلمان


اعضای این گروه برای قاچاق مواد مخدر به کشورهای استرالیا، ژاپن و آمریکا از شیوه خاصی استفاده می‌کردند. آنها در دیسکوتک‌ها با آلمانی‌ها تماس برقرار می‌کردند و از آن‌ها برای قاچاق مواد مخدر بهره می‌گرفتند. دستگیری ۲ آلمانی در استرالیا با چمدانی که در جداره آن کوکائین جاسازی شده بود، باعث لو رفتن این باند قاچاق مواد مخدر شد.

این باند  افرادی  بین ۲۰ تا ۴۰ سال سن را به کار می‌گرفتند و با ایجاد امکان برای سفربه کشورهای استرالیا، ژاپن و آمریکا از آنها برای  قاچاق مواد مخدر استفاده می‌کردند. کسانی که در دام این باند می‌افتادند، عموما از حیث مالی دشواری داشتند و قادر به تامین هزینه تعطیلات خود نبودند.

افرادی که وظیفه حمل این چمدان‌ها را برعهده داشتند، از موضوع قاچاق مواد مخدر بی اطلاع بودند. به  آن‌ها گفته می‌شد که در جداره‌ی این چمدان‌ها پول جا سازی شده و موضوع بر سر فرار مالیاتی است. بر اساس اظهارات پلیس آلمان، ارزش مواد مخدر جابه‌جا شده توسط این باند بالغ بر ۵ میلیون یورو بوده است. پلیس در جریان حمله به خانه این شهروند ایرانی، مبلغ ۴۰۰ هزار یورو پول نقد و ۷۱ کیلوگرم مواد مخدر کشف کرده است.

 



پاسخی ارسال کنید

*

*

بیست + ده =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!