دستگیری ۹۹ «کلاهبردار تلفنی» به دست پلیس مالزی

توریست مالزی – پلیس مالزی اعلام کرد که ۹۳ شهروند چینی و شش شهروند مالزیایی را به اتهام دست داشتن در کلاهبرداری‌های تلفنی که از مردم چین به عمل...
توریست مالزی – پلیس مالزی اعلام کرد که ۹۳ شهروند چینی و شش شهروند مالزیایی را به اتهام دست داشتن در کلاهبرداری‌های تلفنی که از مردم چین به عمل می‌آمده، دستگیر کرده است.
به گزارش ایسنا، این دستگیری‌ها که گسترده‌ترین عملیات پلیس مالزی در ماه‌های اخیر محسوب می‌شود، در جریان حمله ناگهانی ماموران به یک دفتر اداری در منطقه‌ای گرانقیمت در کوالالامپور رخ داده است. در میان متهمان دستگیر شده یک نوجوان ۱۴ ساله مالزیایی نیز وجود دارد.
پلیس هم چنین ۱۶۹ دستگاه تلفن همراه و ۱۱۴ لپ تاپ را از این اتحادیه صنفی که تصور می‌شود ماهانه میلیون‌ها رینگیت مالزی درآمد دارد، مصادره کرده است. پلیس مالزی اعلام کرده که برای تعیین مقدار دقیق کلاهبرداری‌ها و نحوه برخورد با کلاهبردارانی که قربانیانشان شهروندان چینی بوده اند با پلیس چین در حال همکاری است.
چنین مراکز تلفنی در مالزی در حال ظهور بوده و پلیس مالزی هم چنین در هفته‌های اخیر دو اتحادیه صنفی مشابه دیگر را در ایالت جنوبی “جوهور” در این کشور تعطیل کرده است.
به گزارش آسوشیتدپرس، پلیس مالزی اعلام کرد مقامات پلیس این کشور اخیراً به منظور محکوم کردن چنین جرایم سایبری با همتایان خود در سنگاپور و هنگ کنگ ملاقات کرده اند. مقامات هنگ کنگ تنها یک پرونده با کلاهبرداری ۹۵ میلیون رینگیتی، معادل ۲۳ میلیون دلار را که مربوط به کلاهبرداریِ متخلافانِ نیجریه‌ای از شهروندان مالزی بوده، گزارش کرده‌اند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

پنج + یک =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!