دستگیری ۱۴ مالزیایی به دلیل ارتباط با داعش

پلیس مالزی 14 ستیزه جوی مظنون را در یک عملیات ویژه به اتهام ارتباط با گروه تروریستی داعش در 6 منطقه این کشور دستگیر کرد.
پلیس مالزی ۱۴ ستیزه جوی مظنون را در یک عملیات ویژه به اتهام ارتباط با گروه تروریستی داعش در ۶ منطقه این کشور دستگیر کرد.

افراد دستگیر شده ۱۳ مرد و یک زن بین ۲۲ تا ۴۹ ساله هستند که در کوالالامپور پایتخت و ایالت‌های جوهور، سلانگور، پراک، کداه و پرلیس بین ۱۷ تا ۲۰ ماه می (۲۸ تا ۳۱ اردیبهشت) دستگیر شدند.

نور رشید ابراهیم، معاون بازرس کل پلیس مالزی روز شنبه اعلام کرد که بخش عملیات واحد ویژه مبارزه با تروریسم پلیس پس از بازداشت ۱۵مظنون در ماه مارس پیگیری برای دستگیری دیگر مظنونان را انجام داد.

وی گفت که ۷ نفر از مظنونان در یک شرکت خصوصی کار می کردند، دو نفر کاز آزاد داشته و بقیه به عنوان مکانیک، تکنسین هواپیما، دستیار آزمایشگاه و… فعالیت داشتند.

این مقام پلیس مالزی در بیانیه ای اعلام کرذد که ۸ نفر از مظنونان بازداشت شده نیز مسئولیت هدایت وجوه جمع آوری شده را برای ارسال به سوریه و یا گروه ابوسیاف که در جنوب فیلیپین فعال است بر عهده داشتند.

وی افزود که ۸ نفر از این افراد با ‘محمد وندی محمد جدی’ ۲۶ ساله و از عوامل مالزیایی داعش در سوریه ارتباط داشته اند.

یکی از ۸ مظنون از بستگان این تروریست معروف مالزی در داعش است و از حساب بانکی وی برای ارسال کمک های مالی به داعش استفاده شده است.

نوررشید اعلام کرد این فرد به طور فعال برای استخدام نیروهای جدید در مالزی به منظور همکاری با داعش اقدام و نجیب تون رزاق، نخست وزیر را به همراه افسر ارشد پلیس تهدید به قتل کرده بود.

وی گفت که دو تن از این ۱۴ نفر متهم به ترویج تفکرات داعش از طریق فیسبوک و میزبانی جلسات مربوط به داعش در خانه شده‌اند.

منبع: ایرنا

پاسخی ارسال کنید

*

*

یک × 3 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!