دسر ساگو Sago Dessert

توریست مالزی – ساگو (Sagu Metroxylon) نشاسته بدست آمده از ساقه درخت نخل است. ساگو را می‌توان از مراکز خرید مواد غذایی در مالزی تهیه نمود. این نشاسته‌ که...
توریست مالزی – ساگو (Sagu Metroxylon) نشاسته بدست آمده از ساقه درخت نخل است. ساگو را می‌توان از مراکز خرید مواد غذایی در مالزی تهیه نمود.
این نشاسته‌ که رنگی سفید و مایل به خاکستری دارند، این روزها در بسیاری از صنایع استفاده می‌شود. برای اولین بار مردم کشور گینه نو و جزایر مولوکو، ساگو را تهیه کردند. ساگو در زبان محلی گینه‌ای به معنی پودر سفید می‌باشد. به مرور زمان این ماده به سراسر دنیا منتقل شد

خواص ساگو
از این نشاسته به دلیل داشتن طیف گسترده‌ای از مواد معدنی و ترکیبات ارگانیک یاد می‌شود. ساگو سرشار از کربوهیدرات می‌باشد (مانند سایر مواد نشاسته دار) به همین دلیل است که این نشاسته یک غذای عالی برای کشورهایی که از سو تغذیه رنج می‌برند، محسوب می‌شود چرا که می‌تواند انرژی زیادی را برای بدن تأمین کند. آهن، پتاسیم، روی و کلسیم، از مهم‌ترین عناصر تشکیل دهنده این نشاسته به حساب می‌آیند. تحقیقات نشان می‌دهد که این ماده یک منبع عالی برای دریافت ویتامین‌های خانواده B و اسید فولیک نیز به شمار می‌رود.
افزایش وزن، کاهش فشار خون بالا، افزایش انرژی، بهبود عملکرد اعصاب، افزایش خونرسانی از دیگر مزایای نشاسته ساگو می باشد.

طرز تهیه دسر ساگو با شیر (مروارید تاپیوکا)
ساگو ۱ استکان – شکر کمی کمتر از ۱ استکان – هل – شیر ۱ لیوان – آب – گلاب نصف استکان
طرز تهیه: ابتدا ساگو را ۲۰ دقیقه در آب خیسانده تا نرم شود. سپس ساگو را همراه آب آن درون قابلمه ریخته و تا زمانی که جوش آید هم بزنید تا ساگو گلوله گلوله نشود.چون ساگو غلیظ می شود آب به ان اضافه می کنیم. ممکن است لازم شود چند بار از آب استفاده کنیم. پس حتما این کار رو بکنید تا ساگو کاملا رقیق شود. بعد که کاملا رقیق و بکی شد شکر و هل را به آن اضافه کرده و حدود ۳۰ دقیقه روی دم قرار داده تا ساگو کاملا نرم شود و کش اید. بعد از نیم ساعت شیر و سپس گلاب ریخته هم زده و بعد ۵ دقیقه حرارت را خاموش کرده. ساگو آماده است آن را درون ظرفی ریخته چند دقیقه بیرون از یخچال قرار داده تا بخار آن کم شود سپس به یخچال ببرید.
نکته: می توانید این دسر را گرم سرو کنید ولی بخاطر وجود شیر و گلاب در آن، سرد سرو کردن آن خوشمزه تر است.

پاسخی ارسال کنید

*

*

17 + 15 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!