دوئل شهردار «منهتن» و دارا خسروشاهی

توریست مالزی – شرکت اوبر از قوانین شهری جدید در نیویورک شکایت کرد. این قوانین فشار زیادی را به رانندگان سرویس های اوبر وارد می کند و باعث می...
توریست مالزی – شرکت اوبر از قوانین شهری جدید در نیویورک شکایت کرد. این قوانین فشار زیادی را به رانندگان سرویس های اوبر وارد می کند و باعث می شود این رانندگان در تامین معیشت خود نیز دچار مشکل شوند.
به گزارش انتخاب، اوبر از مجوزهای اجباری جدیدی که شهرداری نیویورک برای فعالیت رانندگان اوبر تعیین کرده شکایت کرد. این قوانین از اوت ۲۰۱۸ در دستور کار شهرداری قرار داشته است. نگاهی به شکایتی که اوبر مطرح کرده نشان می دهد که اوبر نسبت به مجوز جدید وسایل نقلیه خود شکایت دارد. درواقع اوبر به دنبال معکوس کردن روند برخی از مجوزهای خود است.
جالب است که شهرداری نیویورک نیز برای حمایت از رانندگان تاکسی وابسته به شهرداری این سیستم جدید را پیاده کرده است، سیستمی که در تلاش است با محدود کردن تعداد وسایل نقلیه اوبر در جاده ها، به رانندگان تاکسی کمک کند تا آن ها هم مسافر بگیرند. ایالت نیویورک نیز قوانینی را تصویب کرده که حداقل نرخ ساعتی را برای رانندگان تعیین می کند و در تلاش است تا رقابت تاکسی های دولتی با اوبر را متعادل کند. با همه این ها اوبر در دادخواست خود اعلام کرده که این روش نه تنها باعث رقابت نمی شود، بلکه تنها به رانندگان اوبر فشار وارد می کند و معیشت آنان را به هم می زند.
وضعیت وقتی پیچیده تر می شود که بدانیم؛ اتحادیه تاکسیرانان نیویورک از تصمیم شهرداری برای محدود کردن مجوز های اوبر در شرایط بحران اقتصادی دفاع کرده است. در این بیانیه آمده است: “هشت راننده تاکسی به خاطر بحران ایجاد شده توسط اوبر خودکشی کرده اند و بسیاری از رانندگان نیز با مشکلات مالی و بحران افسردگی رو به رو شده اند.”

شکست دارا خسروشاهی یا دورخیز برای موفقیت های آتی؟ / کاهش چشمگیر رشد اوبر در سال ۲۰۱۸
سال ۲۰۱۸، نخستین بار طی دوران ریاست دارا خسروشاهی است که رشد اوبر کاهش یافته است. این کاهش رشد به معنای عدم درامد اوبر نیست اما به نظر می رسد رشد اوبر نسبت به سال ۲۰۱۷ کمتر است. اما آیا این به معنای شکست خسروشاهی است یا دورخیز او برای موفقیت های آتی؟
نمی توان انکار کرد که دارا خسروشاهی طی دوران ریاست خود در اوبر بسیاری از مشکلات اساسی شرکت اوبر را از میان برداشته و تلفات این شرکت را کاهش داده است، افرون بر این ها روند آهسته و پیوسته رشد را ادامه داده است. با همه این ها سرعت رشد اوبر مثل گذشته نیست.
به نظر می رسد اوبر برای سال ۲۰۱۹ برنامه هایی ویژه دارد و بر همین اساس برنمه هایی خاص را در سال ۲۰۱۸ پیاده کرده است. اوبر در تلاش است خود را نه تنها در حوزه تاکسی های انلاین، بلکه در حوزه حمل و نقل شهری، رانندگی خودران،دوچرخه سواری، اسکوتر و ماشین های پرنده محک بزند و همه این حوزه ها سودآوری طولانی مدتی برای اوبر خواهند داشت.
اما شاید کمی گیج کننده باشد وقتی بدانیم بر اساس گزارش های داخلی اوبر، درآمد سالانه سال ۲۰۱۸ این شرکت حدود ۱۱.۳ میلیارد دلار بوده است که نسبت به سال گذشته ۴۳ درصد افزایش یافته است.
سیستم های پیش پرداخت به رانندگان نیز با رقم ۵۰ میلیارد دلار افزایش یافته است، اما با وجود این که رشد این کشور در برخی از استانداردها قوی است اما رشد عمومی عبور نسبت به سالهای گذشته کند شده است. درامد کلی اوبر در سه ماهه چهارم سال گذشته به ۳ میلیارد دلار رسید که ۲۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.
اما این وضعیت برای کارکنان اوبر نگران کننده نیست به خصوص اگر بدانند که قرار است در سال ۲۰۱۹ شاهد توسعه انواع دوچرخه، اسکوتر و زیرساخت هایی مثل زیرساخت خودرو پرنده باشد.بر این اساس بسیاری از افراد معتقدند فشار فعلی به اوبر در واقع مقدمه و دورخیزی است برای موفقیت های ایده های قدرتمند دارا خسروشاهی طی سال های آتی.

پاسخی ارسال کنید

*

*

6 − 6 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!