دکتر ماهاتیر، چاره ای جز بستن حساب های بانکی ایرانیان نداریم

توریست مالزی – نخست وزیر دکتر ماهاتیر محمد می گوید روابط ما با تهران خوب است. به گزارش اف ام تی نیوز، نخست وزیر دکتر ماهاتیر محمد امروز اعتراف...
توریست مالزی – نخست وزیر دکتر ماهاتیر محمد می گوید روابط ما با تهران خوب است.

به گزارش اف ام تی نیوز، نخست وزیر دکتر ماهاتیر محمد امروز اعتراف کرد که این کشور برای بستن حساب های بانکی افراد و شرکت های ایرانی تحت فشار قرار گرفته است ، اما اظهار داشت که روابط با تهران خوب است.

وی گفت: ‘ما وادار شده ایم که حساب های بانکی ایرانیان را ببندیم. اگر این کار را نکنیم، آنها شعب بانک های ما در خارج از مالزی را خواهند بست. وی افزود: همه می دانند چه کسانی ما را وادار به این کار کرده اند.

ماهاتیر این سخنان را در نشست شورای مشورتی ملی آموزش و پرورش (MPPK) در جمع خبرنگاران گفت.

هنگامی که به او گفته شد که چنین عملی زندگی ایرانیان در این کشور را دشوار خواهد کرد ، ماهاتیر گفت: هدف این بود.

وی گفت که این بدان معنا نیست که مالزی خواستار این کار بوده بلکه این کشور مجبور به انجام این عمل شد. ‘این نوعی قلدری توسط افراد بسیار قدرتمند است.’

در اوایل امروز ، رویترز گزارش داد که بانک ها در مالزی حساب افراد و شرکت های ایرانی را می بندند و اعتقاد بر این است که با تحریم های وضع شده توسط واشنگتن مرتبط است.

با وجود تحریم های واشنگتن بر سر برنامه هسته ای ایران در اواخر سال گذشته ، مالزی روابط دیپلماتیک خوبی با تهران برقرار کرده است هفته گذشته ، رهبران آنها درباره راه های تقویت هر چه بیشتر روابط گفتگو کردند.

مشخص نیست که بسته شدن حساب ایرانیان با ردیابی یک نفتکش ایرانی در خارج از ساحل مالزی در سال جاری مرتبط بوده است یا نه.

پاسخی ارسال کنید

*

*

15 + 1 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!