راهنمای سفر به «پوتراجایا» مالزی

 توریست مالزی – مالزی، همچون مالدیو، تایلند و چین، در فهرست اولویت های گردشگری جهانگردان در شرق قاره کهن بوده و سالانه بیش از ۳۰ میلیون گردشگر به این...
 توریست مالزی – مالزی، همچون مالدیو، تایلند و چین، در فهرست اولویت های گردشگری جهانگردان در شرق قاره کهن بوده و سالانه بیش از ۳۰ میلیون گردشگر به این کشور مدرن با جاذبه های فرهنگی و تاریخی و طبیعی فراوان سفر می کنند.



وب سایت روزیاتو: مالزی، برای عاشقان لوکس گردی و پاساژ گردی و ساحل گردی، کوالالامپور با برج های دوقلو پتروناس و طوفانی از هتل های فوق لوکس و مجلل خود از شرایتون تا هیلتون، فرصت های اقامتی و تفریحی جذابی همچون نیویورک خاورمیانه (دوبی) فراهم کرده است که سبب شده تا از جمله مقصدهای گردشگری مورد علاقه هموطنان در ایام سال به خصوص نوروز باشد.

نام این شهر برگرفته از نام نخست وزیر کشور مالزی تانکو عبدالرحمن پوترا می باشد. اسم این شهر از دو واژه ساخته شده است. کلمۀ پوترا به معنی شاهزاده است و جایا، موفقیت معنا میدهد.

پوتراجایا کجاست؟
یکی از سه استان بزرگ مالزی، منطقه پوتراجایا است که اتفاقا منطقه ای جدید در این کشور به شمار می رود. پوتراجایا را پایتخت سیاسی مالزی دانسته اند چرا که مقر نخست وزیر و وزارت خانه های این کشور به این منطقه منتقل شده است. البته وزارت کار و وزارت بازرگانی داخلی این کشور همچنان در کوالالامپور مستقر هستند و بسیاری از نهادهای دولتی به این منطقه خوش آب و هوا با مناظر دیدنی نقل مکان کرده اند.

راهنمای سفر به «پوتراجایا» مالزی

کافه ها و رستوران های مجلل و بین المللی منطقه پوتراجایا مالزی تا پاسی از شب به مسافران سرویس می دهند.

راهنمای سفر به «پوتراجایا» مالزی

پوتراجایا مالزی در ۴ قاب
راهنمای سفر به «پوتراجایا» مالزی

قایق سواری یکی از تفریحات هیجان انگیز در منطقه پوتراجایا مالزی است. در تصویر، مسجد صورتی را مشاهده می کنید.

راهنمای سفر به «پوتراجایا» مالزی

عمارت PERDANA PUTRA در منطقه پوتراجایا مالزی

راهنمای سفر به «پوتراجایا» مالزی

تصویر یکی از پل های احداث شده در منطقه پوتراجایا که مناطق مختلف شهر را به هم وصل می کند.

راهنمای سفر به «پوتراجایا» مالزی

نور پردازی شبانه در منطقه پوتراجایا، یکی از فرصت های گردشگری نایت لایف در این شهر است که گردشگران بسیاری را روانه نقاط مختلف شهر می کند و مصداق گردشگری نور پردازی (Lighting Tourism) است.

راهنمای سفر به «پوتراجایا» مالزی

تصویر هوایی که بخشی از برج های بلند منطقه پوتراجایا مالزی را نشان می دهد. بالن سواری، یکی از تفریحات هیجان انگیز این شهر است

برای رفتن به این منطقه، کار سختی پیش روی مسافران نیست. از مرکز کوالالامپور، اتوبوس و تاکسی برای انتقال شما به این منطقه دیدنی وجود دارد. این شهر که در فاصله بیست و شش کیلومتری جنوب شرقی کوالالامپور قرار داردکه در اواخر قرن بیستم میلادی به دستور دکتر ماهاتیر محمد، نخست وزیر پیشین مالزی بنا شد. شهری مدرن که قرار بود پایتخت اداری مالزی شود، اما به جای آن، به یکی از جاذبه‌های مالزی تبدیل شد.

ماهاتیر محمد در نظر داشت تمامی سفارت‌خانه‌ها را از کوالالامپور به پوتراجایا انتقال دهد، اما با وجود اختصاص زمین در بخش سفارت‌های پوتراجایا به کشورهای مختلف، فقط تعداد کمی از کشورها عملا به چنین انتقالی دست زدند، زیرا اغلب شهروندان خارجی در کوالالامپور ساکن هستند یا به آن مسافرت می‌کنند.

کشور مالزی پیش از تاسیس پوتراجایا دارای دو منطقه فدرال بود: کوالالامپور و لابوان. اما تنها دو سال بعد از آغاز انتقال سازمانهای دولتی و وزارتخانه ها، پوتراجایا نیز به عنوان سومین منطقه فدرال در کشور مالزی شناخته شد.

برای گردش در شهر می توانید به بزرگترین میدان جهان که میدان اصلی این شهر است بروید. در دو طرف این میدان دو ساختمان باشکوه وجود دارد. مسجد پوترا و کاخ نخست وزیری مالزی که هر دو از ساختمانهای شگفت انگیز این منطقه هستند. این ساختمانها با نورپردازی زیبا و پرجلوۀ خود چشم شما را خیره خواهند ساخت.

در این شهر میتوانید رودخانه های پر آبی را تماشا کنید که همچون مناطقی از بریتیش کلمبیا کانادا یا سانفرانسیسکو ایالات متحده، پل های زیبایی روی آنها زده شده است. در حقیقت امروزه این شهر به عنوان شهری توریستی نیز شناخته میشود و افرادی که به آن سفر کرده اند معتقدند که پوتراجایا زیباترین ساختمان های اداری و مساجد و ساختمان ها را در خود جای داده است.

راهنمای سفر به «پوتراجایا» مالزی

پوتراجایا هتل های لوکس و معمولی متعددی دارد. گفته می شود در ساخت پل های پوتراجایا از مشهورترین پل های جهان الهام گرفته شده است و یکی از زیباترین این پل ها به نام پل پوترا  از روی پل خواجو در شهر اصفهان ایران الگو برداری شده است.

راهنمای سفر به «پوتراجایا» مالزی

استخرهای روباز هتل های مجلل منطقه پوتراجایا مالزی همچون کوالا و آنتالیا و مالدیو، فرصت شنا در استخرهایی با چشم انداز فوق العاده شهری را در اختیار مسافران قرار می دهند.

 

باغ گیاه شناسی پوتراجایا

باغ های گیاه شناسی در شهرهای مختلف دنیا، همواره مخاطبان بسیاری دارد تا با تنوع گل و گیاه در منطقه ای خاص از نزدیک آشنا شوند. باغ گیاه شناسی این شهر نیز بسیار مجهز است و نمونه های نایابی از گیاهان سراسر جهان در آن جمع آوری شده است. این باغ گیاه شناسی بسیار بزرگ دارای ۵ بخش مجزا است. شما می‌توانید در اطراف دریاچه به گردش بپردازید و از دیدن گلهای زیبا و کمیاب باغ لذت ببرید. پیک نیک و دوچرخه سواری نیز از تفریحات رایج در این باغ است.

راهنمای سفر به «پوتراجایا» مالزی

برای رفتن به باغ گیاه شناسی دو راه وجود دارد. استفاده از اتوبوس و قطار. برای سفر با اتوبوس باید در شهر کوالالامپور به Sinar Kota بروید و خط ۸۶۸ اتوبوس را سوار شوید. این خط شما را به پوتراجایا می آورد. در ترمینال از اتوبوس پیاده شوید و سوار اتوبوسهای Nadi putra بشوید تا شما را تا جلوی باغ گیاهشناسی ببرند.

 

مقصدهای گردشگری مذهبی پوتراجایا

از جمله جذابیت های پوتراجایا الگو گرفتن آن از معماری های جهانی است. مسجد پوترا یکی از بناهای زیبای این شهر  است که در سال ۱۹۹۷ میلادی بنا شده است.

این مسجد مشهور  که در ساحل دریاچه قرار گرفته و گنبدی صورتی رنگ دارد، از گرانیت صورتی ساخته شده است. این مسجد دارای یک گنبد بزرگ صورتی رنگ و چند گنبد کوچک است.


گفته می‌شود که گلدسته مسجد صورتی بلندترین مناره در آسیای جنوب شرقی است. ارتفاع مناره به ۱۱۶ متر می رسد و پنج طبقه دارد.  این مسجد، با الهام از مسجد شیخ عمر در شهر بغداد ساخته شده اما بخش‌هایی از آن نیز به مسجد شاه حسن در مراکش شباهت دارد.

راهنمای سفر به «پوتراجایا» مالزی

در سفر به پوتراجایا به منظور اقامتی خوب و خوش در این شهر، از اطلاعات زیر استفاده کنید.

راهنمای سفر به «پوتراجایا» مالزی

از سایت رزرواسیون آنلاین اکسپدیا برای رزرو ارزان هتل های لوکس و معمولی شهر پوتراجایا استفاده کنید

راهنمای سفر به «پوتراجایا» مالزی

توصیه های سودمند کاربران را در تریپ ادوایزر مطالعه نمایید.



۳ یادداشت های برای این خبر به شرح زیر می باشد.

پاسخی ارسال کنید

*

*

3 × چهار =

  • عامر
    ۸ فروردین ۱۳۹۷ at ۲۳:۴۵
  • حامد
    ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ at ۰۰:۵۷

    دقیقا الان ۲۰۱۸ هستیم و بنده انتقال هیچ سفارتی رو هنوز درین شهر ندیدم.توضیحات مسجد جامع بعنوان اوّلین مسجد و مسجد صورتی،درواقع مربوط به فقط مسجد صورتی یا پوترا است.معماری داخلی از مسجد سلطان حسن در کازابلانکا در مراکش است.
    بازهم معماری مراکش رو در پشت کاخ نخست وزیری در moraco palas در مجاورت بااغ گیاهشناسی میتوان دید.
    لازم بذکر است مسلمین مالزی سنّی هستند و پنج اصل اصول دین مرتبط به شیعیان است و “امامت و عدل” ندارند.
    پنج اصل منظور،اصول اعتقادی مردم مالزیست؛اعتقاد به خدا،قبول اسلام،پادشاه،قانون،احترام به یکدیگر.
    کلنگ احداث مسجد ۱۹۹۷ است و نه ۷۷.

    پاسخی ارسال کنید
    • rezaei
      ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ at ۰۰:۳۵

      از اطلاعاتی که در کامنت مربور ارائه کردید، سپاسگزاریم. از آن در اصلاح مطلب فوق بهره گرفتیم. فقط در مورد الگوی ساخت مسجد صورتی، همانطور که در پست مزبور اشاره شده، مسجد شیخ عمر بغداد بوده و فقط بخشی از دیوار زیرزمین آن به مسجد شاه حسن مراکش شباهت دارد.

      پاسخی ارسال کنید

    آخرین اخبار

    زیر آسمان کوالالامپور

    ^
    error: Content is protected !!