راه اندازی نخستین هتل روباتیک در مالزی + فیلم

توریست مالزی – گروه Eco World Development نخستین هتل روباتیک مالزی را راه اندازی می کند. به گزارش استار، این گروه با کمک شرکت مدیریت هوشمند هتل دوان کیان...
توریست مالزی – گروه Eco World Development نخستین هتل روباتیک مالزی را راه اندازی می کند.
به گزارش استار، این گروه با کمک شرکت مدیریت هوشمند هتل دوان کیان تایوان، پروژه این هتل روباتیک را در مالزی اجرا خواهد کرد.
در مرحله کنونی، روبات ها مسوولیت پذیرش میهمانان و سرویس غذا و نوشیدنی را در هتل به عهده می گیرند. مجریان این طرح بر این باورند که استفاده از روبات ها به دلیل کاهش خطاهای انسانی موجب ارتقای سطح خدمات خواهد شد.
گفتنی است که روبات ها در صنعت هتلداری که بیشتر بر مهیمان‌نوازی و رابطه متقابل انسان ها متکی است، چندان موفق نبوده اند. برای نمونه، یک هتل فوق مدرن با تکنولوژی روز در ژاپن مجبور شده نیمی از کارکنان روباتیک خود را پس از مشاهده بی کفایتی آنان اخراج کند. هدف اولیه از استخدام این روبات ها کاهش فشار بر نیروی انسانی و افزایش بهره وری هتل بوده اما به نظر می رسد این طرح آنچنان که انتظار می رفت موفقیت آمیز نبوده است.
این هتل کار خود را با ۸۰ روبات آغاز کرد اما این رقم به سرعت به بیش از ۲۴۳ روبات رسید. از همان در ورودی هتل، روباتها به مهمانها خوش آمد می گویند و سپس با برخوردی دوستانه از انسانها دعوت می کنند وارد هتل شوند. سپس در مراحل بعدی روبات ها چمدانهای مسافران را حمل می کنند و آنان را به اتاقهایشان دعوت می کنند.
مشکل این بود که برخی از روبات ها در دریافت نظرات افراد و درک صحبت های آنان ناتوان هستند. درواقع وقتی که یکی از مهمانان می گوید چه وسایلی می خواهد روبات بر اساس برنامه هایی پیش فرض پاسخ می دهد. بنابراین روبات ها توانایی کافی برای ایجاد یک مکالمه موثر و دو طرفه را ندارند. این موضوع باعث شده برخی از افراد از معاشرت با روبات ها لذت نبرند.
برای ساکنین مالزی، دریافت غذا یا نوشیدنی اشتباه توسط گارسون‌ها پدیده ای طبیعی است و این اشتباه با وجود استفاده از ایما و اشاره و گاه توضیح به دو زبان مالایی و انگلیسی رخ می دهد. حال تصور کنید که همین اشتباهات به هتل های مالزی نیز سرایت پیدا کند و روبات هایی که برای دریافت پیام صوتی با زبان و لهجه‌ای خاص برنامه ریزی شده اند، با پیام هایی با زبان های مختلف یا لهجه های متفاوت روبرو شوند.


پاسخی ارسال کنید

*

*

3 + دو =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!