رستوران دیواکان, جلوه ای از آشپزی مدرن مالایی (Dewakan Fine Dining)

در فضایی کوچک و دنج در قلب کالج KDU شاه عالم, رستورانی نو ظهور و متفاوت قرار دارد که به گفته همه مشتریانش در منطقه Klang Valley کم نظیر و بی همتاست.
در فضایی کوچک و دنج در قلب کالج KDU شاه عالم, رستورانی نو ظهور و متفاوت قرار دارد که به گفته همه مشتریانش در منطقه Klang Valley کم نظیر و بی همتاست. این رستوران که دیواکان نام دارد اولین رستوران Fine Dining در مالزی بشمار می رود که غذاهای آن طعم غربی ندارند و هدف آن ایجاد طعم های جدید و پدید آوردن منویی از غذاهای مدرن مالایی است که با استفاده از مواد اولیه نادر و کمیاب داخلی تهیه شده اند; چاشنی هایی که هنوز درآشپزی محلی بخوبی شناخته شده و رایج نیستند.

Darren Teoh سرآشپز جوان و بنیانگذار رستوران دیواکان, استاد کالج KDU در رشته علم تغذیه ملکولی است. او دوره کارآموزی خود را در یکی از بهترین رستوران های جهان یعنی Noma و رستوران آلمانی Amador ( دارای سه ستاره میشلین) گذرانده است وهمچنین سابقه همکاری با گروه Les Amis group در سنگاپور را نیز در رزومه  کاری درخشان خود دارد.

او علاقه زیادی به شناختن ریشه و منبع مواد اولیه متنوع محلی دارد و معتقد است مالزی به دلیل اکوسیستم آن دارای طیف وسیعی از مواد اولیه طبیعی است که بسیاری از آنها هنوزدر آشپزی مالایی شناخته شده نیستند و کمتر مورد استفاده قرار می گیرند.

Darren تلاش دارد تا با شناختن و بکاربردن این گیاهان و چاشنی ها در آشپزی خود, مردم کشورش را با طعم های جدیدی از غذاهای محلی آشنا نماید. او برای رستوران خود نامی جالب برگزیده است. Dewakan نامی متشکل از ۲ کلمه مالایی است : Dewa به معنی خدا و Makan به معنی غذا.  برای Darren و تیمش, دیواکان به معنی غذایی فرستاده شده از جانب خدا و نشاندهنده برکات و موهبت های فراوان خداوند در زمین است. هدف این تیم حرفه ای بهره گیری از بهترین مواد غذایی از مزارع, دریا, کوهستان و جنگل های سرزمین مادری خود و قرار دادن آنها به شکلی فوق العاده زیبا در بشقاب های غذای مشتریان است تا به آنها  یادآوری کند که خوردن یک غذای خوب چقدر می تواند لذت بخش و شادی آفرین باشد.

ویژگی منحصر بفرد دیواکان این است که در حال حاضر این رستوران منوی غذای جداگانه یا A La Carte  ندارد و به جای آن  برای نهار یا شام  ست های غذای از پیش تعیین شده ای ارائه می دهد که شامل چندین وعده مختلف غذایی است.

مشتریان می توانند برای نهار ست های غذای ۳ تایی (۸۰ رینگت) یا ۴ تایی ( ۱۳۳ رینگت) و برای شام ست های ۵ تایی (۱۶۴ رینگت ) یا ۱۰ تایی(۲۰۷ رینگت) را به سلیقه خود انتخاب کرده و سفارش دهند. لیست غذاهای موجود در هر ست نیز در وب سایت این رستوران موجود است.

ست غذای ۱۰ تایی این رستوران تجربه ای منحصر بفرد است که تقریبا دو ساعت طول میکشد. هرکدام از این وعده های غذایی با آخرین تکنیک های آشپزی روز وبا استفاده از چاشنی های نادری همچون سس مایونز تهیه شده از budu ( نوعی سس ماهی تخمیر شده از استان ترنگانو) , Kerisik ( کره نارگیل) و برگ های گیاه kaduk تهیه می شود و با تزیینی جذاب و خارق العاده در بشقاب ها  قرار می گیرد.

Darren عاشق خلق غذاهای متفاوت و جدید است و این به خوبی از منوی غذای رستورانش پیداست مانند :

Pomfret Steamed Over Turmeric Leaves  که ماهی پمفرت بخارپز شده بروی برگهای زردچوبه است  که با شاه بلوط آبی, زرده تخم مرغ وچیپس بسیار نازک سیب زمینی و پوره گل داوودی تزیین شده است.

او دوست دارد غذاهای پیچیده ای درست کند و از مشتریان می خواهد که قبل از خوردن غذا آنرا خوب با هم مخلوط کنند تا طعم ها در هم آمیخته شوند مانند Pulau Ketam Razor Clams صدف تفت داده که بصورت سرد همراه با بادام هندی,  سیب رز,  گیاه tenggek burung و ‘Snow’ سرو میشود.

شاید جالب ترین غذای این منو فرنی برنج ممنوعه یا Forbidden Rice Porridge باشد. این غذا شامل سوپی مقوی از عصاره قارچ,  پوست ماندارین و گیاهان مختلف است که به روش سیفون ( siphon method که همان روش درست کردن  قهوه است)  تهیه میشود و سپس در کاسه از فرنی برنج سیاه ریخته میشود. این غذا همراه با گوشت زبان گاو سرو میشود که به روش  sous-vide پخته شده و بسیار نرم و لطیف است وبه راستی هر تکه آن در دهان آب میشود.

دسر عجیب و غریب Smoked Chocolate with Banana که از شکلات دودی, شربت جوزهندی, شوید و بستنی موز سوخاری تهیه شده است با وجود مواد اولیه عجیب و نا متعارف آن طعمی فوق العاده خوشمزه و بهشتی دارد.

به جرات میتوان گفت که رستوران دیواکان رستورانی خاص و منحصربفرد است زیرا در حال حاضر تنها مکانی است که می توانید غذاهای مدرن و امروزی اما آمیخته با طعم های سنتی و آشنای مالایی را برای اولین بار امتحان نمایید.  قیمت غذاهای این رستوران نیز با توجه به سرویس عالی, کیفیت مواد اولیه و شیوه پخت هر یک از این غذاها, منطقی و مناسب می باشد و قطعا ارزش حداقل یکبار امتحان کردن را دارد.

ساعات کاری رستوران :

نهار : دوشنبه تا جمعه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۲.۳۰ بعدازظهر

شام : پنج شنبه تا شنبه از ساعت ۷ تا ۹ شب

آدرس وب سایت : http://www.dewakan.my


آدرس : ,Lower Ground Floor, KDU University College, Utropolis Glenmarie, Jalan Kontraktor U1, ۴۰۱۵ ,Shah Alam


dewakan 5dewakandewakan 4dewakan3Dewakan1dewakan5

پاسخی ارسال کنید

*

*

15 − سه =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!