رستوران های برتر برای صرف صبحانه در کوالالامپور

برای شروع یک روز خوب هیچ چیز بهتر از یک صبحانه‌ی لذیذ و انرژی بخش نیست. با ما همراه باشید تا با بهترین رستوران‌های شهر کوالالامپور برای صرف صبحانه آشنا شویم.
کوالالامپور از مراکز مهم گردشگری در جنوب شرقی آسیا محسوب می‌شود. برای شروع یک روز خوب هیچ چیز بهتر از یک صبحانه‌ی لذیذ و انرژی بخش نیست. با ما همراه باشید تا با بهترین رستوران‌های شهر  کوالالامپور برای صرف صبحانه آشنا شویم.

به دلیل تنوع زیاد رستوران‌ها در کوالالامپور و افتتاح کافه رستوران‌های جدید در گوشه و کنار این شهر، افراد محلی و همچنین توریست‌های این منطقه، گزینه‌ها و انتخاب‌های زیادی پیش رویشان قرار دارد بنابراین برای آن‌ها انتخاب از بین این همه رستوران و اینکه در کدام رستوران صبحانه‌ی خود را صرف کنند، کمی دشوار می‌گردد.

با وجود این تنوع زیاد و سخت بودن انتخاب، افرادی که به وعده‌ی صبحانه‌ی خود اهمیت می‌دهند از صرف صبحانه در ۱۰ رستورانی که معرفی خواهد شد قطعا لذت خواهند برد.

Yeast Bistronomyییست بیسترونمی


از زمان افتتاح رستوران ییست بیسترونمی در سال ۲۰۱۲، این رستوران توانسته افراد مشهور و شناخته شدهی مالزی را به سمت خود جذب کند به طوری که برخی افراد مشهور مالزی از مشتریان دائمی این رستوران هستند. این استقبال گسترده گواه و دلیلی بر کیفیت بالای غذاهای این رستوران است.

یکی دیگر از نقاط قوت این رستوران این است که گوشت خوک در آن سرو نمی‌شود. از نظر ظاهری، این کافه رستوران به سبک رستوران‌های کلاسیک فرانسوی طراحی شده است و غذاهای ارائه شده در این رستوران از نظر کیفیت با غذاهای اصیل رستوران‌های فرانسوی برابر می‌کند.موسس و مدیر این رستوران کریستف چاترون میچاد و سرآشپز آن فرانک دنیس روداوت رستورانی را اداره می کنند که با معیارهای رستوران های درجه یک فرانسوی که اصطلاحا میشلین استارد (Michelin starred restaurants) نامیده می‌شوند، مطابقت دارد .

این سطح بالای استاندارد، شامل کارکنان این رستوران نیز می‌شود به طوری که آن‌ها دانش گسترده‌ای درباره‌ی منوی فرانسوی دارند. این سطح از استاندارد رستوران‌ ییست بیسترونمی را به یک مورد خاص و استثنایی در مالزی تبدیل کرده است به طوری که رستورانی با این کیفیت و ویژگی‌ها در مالزی نادر و کمیاب است.

غذاهای بسیار متنوعی با استفاده از تخم مرغ در این رستوران سرو می‌شود که ذائقه‌ی ما را وسوسه می‌کند تا مزه‌ی آن‌ها را امتحان کنیم. علاوه بر این مجموعه‌ی متنوعی از نان‌ شیرینی‌های تازه و نان‌های تهیه شده با مخمرهای طبیعی در این رستوران عرضه می‌شود. صبحانه‌ی مشهور این رستوران، تخم‌مرغ با گوشت اردک دودی شده و پنیر گرویر (gruyrer)است. کارکنان کارکشته و با تجربه‌ی این رستوران با توانایی‌ و قابلیت‌های بالای خود به بهترین شکل ممکن، غذاهای فرانسوی را به مشتریان خود ارائه می‌کنند.

آدرس: بنگسر، ۲۴ G جالان تِلووی،

Artisan Roast Coffeeییست بیسترونمی


این رستوران از آن دسته رستوران‌های تازه تاسیس در کوالالامپور نیست. آرتیزن رُست کافی دو سال پیش توسط تایم اوت کوالالامپور به عنوان بهترین کافه رستوران این شهر انتخاب شده است. مایکل که مدیر این رستوران است با کمک همسرش امیره مکانی با حال و هوای ییلاقی را برای مشتریانشان ایجاد کرده‌ است که دکوراسیون داخلی این رستوران از خانه‌های ییلاقی و رستوران Kaffeine شهر لندن الهام گرفته شده است.

در این رستوران قهوه و هنر با یکدیگر آمیخته شده‌اند. بر روی دیوارهای سالن و در میان دیوارنگاره‌ها، تصویری از یک فرد هندی ساراواک (ساراواک یکی از ایالت‌های مالزی است) کشیده شده است که با آرامش و وقار در حال مزه مزه کردن قهوه‌ی اسپرسو است. این تصاویر و دیوارنگاره‌ها توسط ساری سارتج هنرمند اندونزیایی ترسیم شده است. یکی از نکات جالب این رستوران این است که آثاری از هنرمندان محلی نیز در آن به چشم می‌خورد که باعث زیبایی دو چندان آن شده است.

صبحانه‌های محبوب این رستوران همگی نشان ‌دهنده‌ی دوره‌های سختی است که مالک این رستوران در اسکاتلند گذرانده است. نان تست فرانسوی و دیگر نان‌های این رستوران با یک لایه آرد جو پوشانیده شده‌اند که باعث ترد و برشته شدن این نان‌ها می‌شود. صبحانه‌های درجه‌‌ی یک این رستوران باعث می‌شود که بعد از گشت و گذار و تفریحات شبانه در کولالامپور بتوانید تجدید قوا کنید و یک روز بی‌نظیر دیگر را آغاز نمایید.

افرادی که به غذا و خوراک خود اهمیت می‌دهند به خوبی ارزش این رستوران را درک می‌کنند. این رستوران غذاهای بی‌نظیری را به مشتریان خود ارائه می‌دهد؛ یکی از ویژگی‌های خاص این رستوران استفاده از تخم مرغ‌های محلی است که در مالزی به راحتی و در هر رستورانی یافت نمی‌شود. اگر به دنبال تجربه‌ای ناب از صبحانه در کوالالامپور هستید رستوران آرتیزن رست کافی را در لیست انتخاب‌های خود قرار دهید.

آدرس: کوالالامپور، تامان تون دکتر اسماعیل، لورانگ رحیم کاجِی

Nutmegنوتمگ


این کافه رستوران که توانسته حتی افراد دقیق و مشکل‌پسند را تحت تاثیر قرار دهد از زمان افتتاح و آغاز به کار خود، در سال ۲۰۱۳ جزء بهترین‌های کولالامپور بوده است. این رستوران که در بنگسر واقع است فضایی ساده و بی تکلف دارد و هر روز هفته آماده پذیرایی از میهمانان است. رستوران نوتمگ قیمت‌های مناسبی برای غذاهایش در نظر گرفته است تا طیف وسیع‌تری از مشتریان را جذب کند.

دکوراسیون داخلی این رستوران توسط لوکاس لیم طراحی شده و آثاری از هنرمندان و عکاسان محلی در آن به چشم می‌خورد. در نگاه اول حتما نظر شما به آثار هنرمندان خاصی که در دکوراسیون استفاده شده است، جلب خواهد شد. بالکن پشتی این رستوران با خزه‌های زیبا تزئین شده است. این فضای سرسبز و منوی مفصل این رستوران خوردن صبحانه را برای شما لذت‌بخش‌تر خواهد کرد. خوراک گوشت و سیب‌زمینی و نان بریُوش فرانسوی (brioche) از جمله لذیذترین غذاهای این رستوران به شمار می‌روند که چشیدن مزه‌ی آن به همه توصیه می‌شود.

آشپزخانه‌ی این رستوران کاملا در معرض دید قرار دارد و مشتریان کنجکاو از پشت پیشخوان این رستوران می‌توانند قبل از صرف غذای خود، چگونگی طبخ غذا را مشاهده کنند. غذاهای عالی رستوران نوتمگ حاصل تلاش گروهی مالک و سرآشپزهای این رستوران است که با ویژگی‌های خاص یک رستوران مالزیایی، بهترین غذاهای اروپایی را به مشتریانش ارائه می‌نمایند. این رستوران به کیفیت عالی غذاهایش افتخار ‌می‌کند. خوراک سوسیس، خوراک گوشت، سس چیلی، لوبیای پخته، نان بریوش و نان شیرینی‌های متنوع این رستوران با بهترین کیفیت ممکن ارائه می‌شوند.

آدرس: کوالالامپور، بنگسر بارو، جالان تِلووی ساتو،UGF-28A بنگسر ویلیج

Garage 51گاراژ ۵۱


این رستوران از جمله رستوران‌هایی است که بهترین صبحانه را در کوالالامپورسرو می کنند به طوری که ویژگی‌های خاص آن بهترین تجربه را از یک صبحانه ی لذیذ برایتان رقم خواهد زد. این رستوران بی دلیل در بین برترین‌ها قرار نگرفته است بلکه ویژگی‌های منحصر به فرد آن باعث شده است که به عنوان یکی از بهترین رستوران‌های کوالالامپور انتخاب شود.

صاحب خوش ذوق این رستوران، ابتکار به خرج داده است و با استفاده از نقش و نگارهای کلاسیک و بشکه‌های فولادی لعاب داده شده و دیگر وسایل به جای مانده از یک گاراژ قدیمی، فضایی خاص و منحصر به فردی برای مشتریانش ایجاد نموده است. این رستوران در مکانی قرار دارد که پیش از این یک گاراژ قدیمی بوده است.

نور سالن از طریق پنجره‌های بزرگ سالن و به طور طبیعی تامین می‌شود این پنجره‌ها طی بازسازی رستوران برای سالن تعبیه شده‌اند. درباره‌ی نمای بیرونی گاراژ ۵۱ باید گفت که بیشتر شبیه به یک بوم نقاشی بزرگ است؛ یک نقاش محلی با اسم هنری  Kenzy. Is. noyzمهارت و هنر نقاشی خود را بر روی این بوم به نمایش گذاشته است.

یک کانتینر مخصوص حمل و نقل در بالای رستوران قرار داده شده است که آشپزخانه را از سالن غذاخوری جدا می‌کند. صاحبان این رستوران که برادر نیز هستند بعد از موفقیت خود در تاسیس رستوران CoffeeSociete ایده‌ی ایجاد رستوران گاراژ ۵۱ به ذهنشان خطور کرده است. نکته‌ی مهم در مورد این دو کافه این است که هردوی آن‌ها مورد تایید انجمن تخصصی قهوه‌ی اروپا هستند.

صاحبان این رستوران، در مرکز قهوه‌ی ملبورن اولین تجربه‌ی کاری خود را داشته‌اند و تجربیات بسیاری اندوخته‌اند. صاحبان این رستوران توصیه می‌کنند که حتما صبحانه‌های محشر این رستوران را تجربه کنید. از جمله غذاهای لذیذ این رستوران، ترکیب متفاوتی از ماکارونی، جوجه‌ کباب دودی(chicken smoked) ، هَش براون (نوعی غذا که با استفاده از سیب زمینی ریزخرد شده، طبخ می‌شود)، تخم مرغ و سس هالِندیز می‌باشد که به همراه نان حلقه‌ای سرو می‌شوند.

آدرس: سلنگار، بندر سان وی، PJS11/9 جالان

 THIRTY8رستوران ثرتی


این رستوران با چشم اندازی وسیع و پانورامیک از شهر کوالالامپور و برج‌های نمادین پتروناس یکی از بهترین رستوران‌های کوالالامپور برای صرف یک صبحانه‌ی خوب است. کیفیت غذاهای ثرتی ۸ به مانند چشم انداز تماشایی آن فوق‌العاده است.

چهار اثر هنری میکس مدیا از احمد شکری محمد، هنرمند شناخته شده و قدیمی مالزی، جذابیت و زیبایی خاصی را به این رستوران بخشیده است. در حالی که تامی فرانسیلا سرآشپز این رستوران هر هفت روز هفته غذاهای عالی و درجه یک آماده و طبخ می‌کند به شما توصیه می‌شود که صبحانه‌های روز یکشنبه‌ی ثرتی ۸ را به هیچ وجه از دست ندهید.

بوفه‌ی این رستوران به طور هفتگی تغییر می‌کند تا اینکه غذاها به صورت تازه سرو شوند. بنابراین مشتریان می‌تواند انتظار این را داشته باشند که میگو ، صدف خوراکی و تخم مرغی را در این رستوران میل ‌کنند که به تازگی و مطابق با سفارش آن‌ها آماده و طبخ شده است. یکی از ویژگی‌های ممتاز ثرتی ۸ این است که غذاهای چینی، ژاپنی و اروپایی این رستوران، مستقیما توسط سرآشپز رستوران سرو و بر سر میز مشتری‌ها آورده می‌شود که مشتریان می‌تواند نظر خود را در مورد منو و غذا مستقیما با سرآشپز درمیان بگذارد. فراموش نکنید که حتما با یکی از نوشیدنی‌های بی نظیر این رستوران، غذای خود را کامل کنید.

آدرس: کوالالامپور، جالان پینانگ، گرند حیات، طبقه‌ی ۳۸

Red Bean Bagرستوران رد بین بَگ


این رستوران مدرن که الهام گرفته از سبک کافه‌های استرالیایی است به خاطر قهو‌ه‌های درجه یک و بی نظیری که ارائه می‌دهد، بسیار مشهور و شناخته شده است. جیسون لو از کارکنان این کافه رستوران، در سال ۲۰۱۳ در رقابت‌های Malaysia Barista Champion به عنوان نفر اول برگزیده شد.

بدون شک رد بین بَگ به کیفیت این نوشیدنی محبوب، اهمیت بسیاری می‌دهد بنابراین در کوالالامپور طعم و کیفیت واقعی قهوه را باید در رد بین بگ جستجو کنید. کارکنان این کافه رستوران واقعا خوش برخورد هستند و اما سرآشپز اصلی این رستوران با خلاقیت و نوآوری‌هایی که داشته است صبحانه‌هایی سرو می‌کند که کیفیت بی‌نظیر آن‌ها باعث شده است که این رستوران محلی، در کوالالامپور به جایگاه‌ مناسبی دست پیدا کند.

شاک شوکا (shak shuka) با گوشت بره یکی از بهترین غذاهای منوی این رستوران به شمار می‌رود. شاک شوکا غذایی است که با تکه‌های درشت گوشت بره که به آرامی در سس گوجه فرنگی پخته شده‌اند، تهیه می‌شود. این غذا با نان روتی چنای(roti canai) سرو می‌شود.

غذاهای اروپایی این رستوران شامل انواع پن‌کیک با شیره‌ی افرا و تخم مرغ می‌باشد. این رستوران در داخل مرکز خرید پابلیکا گالری واقع شده است که دقیقا در کنار یک سالن اجرای تئاتر و موسیقی قرار گرفته است و از طبقه‌ی اول این رستوران، چشم‌اندازی زیبا از کاخ سلطنتی پیش روی مشتریان قرار دارد. یکی دیگر از امتیازاتی که این رستوران دارد این است که مشتری‌ها می‌توانند شاهد رخدادهای فرهنگی و هنری مختلفی از جمله هنرهای تجسمی و فستیوال‌های ادبی باشند که در تمام طول سال در این منطقه اتفاق می‌افتد.

آدرس:کوالالامپور، جالان دوتاماس، سولاریس دوتاماسA4-1-08

Imbi Marketایمبی مارکت


برای کسانی که مایل‌ هستند روز خود را با کمی ماجراجویی آغاز کنند، سخت است که از کنار بازارهای شلوغ و پر جنب و جوش کوالالامپور گذر کنند و به این بازارها سری نزنند. اگرچه بازار خیابان پتالینگ (Petaling) برای توریست‌های این منطقه شناخته شده‌‌تر از بازارهای دیگر است اما بازار ایمبی که سابقا با نام بازار بارو بوکیت بینتانگ شناخته می‌شده است از جمله بازارهای معروف این منطقه است.

در این بازار، دکه‌ها و بساط‌های اغذیه فروشی بسیاری وجود دارد که انواع غذاهای سنتی و اصیل این منطقه را به مشتریان عرضه می‌کنند. افراد ماجراجو در رستوران‌های بازار ایمبی تجربیات جدیدی را به دست می‌آورند از جمله این که با غذاهای متنوع مالزیایی آشنا خواهند شد. یکی از نکات مثبت بازار ایمبی این است که دست‌فروشان، غذاهای محبوب و محلی این منطقه را با قیمتی بسیار مناسب به مشتریان و توریست‌ها عرضه می‌کنند.

غذاهایی مانند سوپ لاکسا، نودل، کاستارد، کریسپی پوپیا و ناسی لمارک و قهو‌ه‌ی سنتی مالزی از جمله غذاها و نوشیدنی‌هایی است که در این منطقه وجود دارد. بعد از صرف صبحانه‌های لذیذ بازار ایمبی به قسمتی از بازار که که میوه‌های تازه در آن عرضه می‌شود، سری بزنید و برای میان وعده‌ی بعد از ظهر خود میوه‌ی تازه خریداری کنید. به تازگی قرار است بازار ایمبی به منطقه‌ی دیگری از شهر منتقل شود و این منطقه به یک مرکز تجاری تبدیل شود.

قبل از این که افسون و جاذبه‌ی بکر و دست نخورده‌ی این بازار خیابانی به خاطر توسعه شهری از دست برود حتما سعی کنید از آن دیدن کنید. این بازار صبحگاهی از روز سه‌شنبه تا یکشنبه از ساعت ۶:۳۰ دقیقه‌ی صبح تا کمی گذشته از نیمروز (حدودا ساعت یک بعد از ظهر) دایر است. اکثر فروشندگان تا ساعت ۸:۳۰ صبح در محل هستند و کار خود را آغاز کرده‌اند. این بازار روزهای دوشنبه تعطیل است.

آدرس: کوالالامپور، پودو، جالان ملاتی ۸، بازار راکیات، ایمبی مارکت

Pickle & Figرستوران پیکل اند فیگ


با رونق گرفتن ایجاد و افتتاح رستوران‌های مستقل (رستوران‌هایی که هیچ شعبه‌ی دیگری ندارند) در کوالالامپور، مدیر رستوران پیکل اند فیگ از این موج جدید استفاده نموده و رستوران خود را افتتاح کرده است. غذای خاص و منحصر به فرد این رستوران Rotkraut Pastrami Panini است که مشتریان از آن استقبال گسترده‌ای کرده‌اند.

گوشت این غذا با میزان متعادلی از ادویه آماده ‌می‌شود، بر روی این غذای خوش عطر و بو پنیر موزارلا ریخته می‌شود. معجون‌های تازه‌ی این رستوران به طور صد در صد طبیعی و مطابق با سفارش مشتری تهیه می‌شوند. این رستوران کیفیت بالای مواد غذایی و نوشیدنی‌های خود را سرلوحه‌ی کار خود قرار داده است.

این محوریت کیفیت باعث شده تا این رستوران در سال ۲۰۱۳ توسط Time out KL food awards در لیست بهترین رستوران‌هایی که غذای سالم ارائه می نمایند، قرار بگیرد. صاحبان این رستوران ابتکار عمل به خرج داده‌اند و از اشیاء و اثاثیه قدیمی برای دکوراسیون داخلی استفاده کرده‌اند. در این رستوران یک تخته سیاه بسیار بزرگ بر روی دیوار نصب شده است که مشتری‌ها می‌توانند نظرات و انتقادات خود را بر روی آن بنویسند و یا اینکه به غذا و خدمات ارائه شده در این رستوران نمره بدهند.

این تخته سیاه با کف بتونی رستوران و میز و صندلی‌های چوبی آن در تضاد است و کنتراست بسیار جالبی را ایجاد نموده است. صاحبان این رستوران، مشتریان را به گرفتن عکس‌های سلفی در هنگام میل کردن صبحانه‌ تشویق می‌کنند.

آدرس: کوالالامپور، تامان تون دکتر اسماعیل، جالان تون محمد فواد، پلاک ۲۶

Bread Fruitsرستوران برد فوروتس


با افزایش روز افزون تعداد کسانی که به رژیم غذایی خود توجه می‌کنند، رستوران برد فوروتس این هدف را دنبال می‌کند که نظر تمام مشتریان را جلب کند و آن ها را راضی نگه دارد. بیشتر مشتریان این رستوران را کسانی تشکیل می‌دهند که به غذاهای سالم اهمیت می‌دهند. این رستوران غذاهای طبیعی و فرآوری نشده را به مشتریان خود ارائه می‌دهد به طوری که مشتریان می‌توانند با خیالی راحت غذایی سالم و متنوع را سفارش دهند. برد فوروتس هم یک کافه است و هم یک خواروبار فروشی که دیوارهای آن با تصاویری از مراحل کشت و پرورش سبزیجات و میوه‌ها مزین شده است.

برای کسانی که به غذای سالم خیلی اهمیت نمی‌دهند غذای Roasted Banana Bacon French Toast توصیه می‌شود این غذا در سال ۲۰۱۳ به عنوان بهترین و لذیذترین صبحانه توسط The Yum List انتخاب گردیده است. رستوران برد فوروتس به سرعت پله‌های ترقی را طی کرده و خود را به عنوان یک رستوران ممتاز در پایتخت مالزی مطرح نموده است. این بهترین بودن، گاهی بدان معناست که در این رستوران باید کمی صبر کنید تا صبحانه‌ای لذیذ و سالم روی میز شما قرار بگیرد؛ ضرب المثلی در این مورد وجود دارد که می‌گوید کسانی که صبر می‌کنند بهترین‌ها را بدست می‌آورند.

آدرس: کوالالامپور، دسا سری هارتاماس، جالان a70/26

Coffee Amoکافی امو


تخصص مالک رستوران کافی امو این است که با کیفیت‌ترین مواد اولیه را در منطقه برای رستورانش تهیه می‌کند و بهترین اسپرسو را به مشتریان عرضه می‌نماید. اگرچه تخصص این رستوران ارائه بهترین اسپرسوی این منطقه است ولی این بدان معنا نیست که سایر نوشیدنی‌های آن بی کیفیت هستند.

تمام نوشیدنی‌های این رستوران با دقت و ماهرانه آماده می‌شوند. کافی امو به خاطر تزئین و طراحی‌های سه بعدی بی‌نظیر قهوه‌هایش که با استفاده از شیر بر روی هر شات اسپرسو انجام می‌شود، درکوالالامپور به شهرت فراوانی دست یافته است. این رستوران بر روی هر شات اسپرسوی خود تصاویر زیبایی از حیوانات طراحی می‌کند که برای بسیاری از مشتریان جالب توجه است.

در حالی که تمرکز این رستوران بر روی تهیه قهوه‌های بی نظیر است ولی طعم کیک پنیر این رستوران نیز که یادآور کیک‌های خانگی است برای عاشقان کیک و شیرینی، بهترین صبحانه خواهد بود. منوی این رستوران شامل شیرینی وافل، انواع ساندویچ و شیرینی‌ پای می‌باشد. این رستوران در محله‌ی قدیمی چینی‌ها واقع شده است که نزدیک بودن این محله به جایی که فستیوال‌های فرهنگی در آن برگزار می‌شود، یکی از جذابیت‌های این منطقه‌ی قدیمی است که باعث شده مالکین این رستوران، کافی امو را در این منطقه دایر نمایند.

آدرس: کوالالامپور، جالان سلطان، پلاک ۵۴ طبقه‌ی اول

منبع: کجارو به نقل از سایت theculteretrip

پاسخی ارسال کنید

*

*

چهارده − 5 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!